اخبار جامعه

تردد از مرز ایران و عراق غیرزیارتی است

مدیر حج و زیارت خوزستان گفت: اعزام زائران به عتبات عالیات از اسفند 1377 قطع شده و عبور ایرانیان و عراقی ها از مرزهای هر دو کشور زیارتی نیست و ارتباطی با اعزام کاروان ندارد. به عتبات.

به گزارش خبر فوری ، سعید نمکی وزیر بهداشت ، پس از افزایش تعداد افراد آلوده به ویروس در استان خوزستان و افزایش تعداد افراد آلوده به ویروس جهش یافته در این کشور ، به باز شدن مرز ایران و عراق و آن اعتراض کرد قاچاق و گفت: ما برای ترافیک چه کسانی هستیم؟ آیا از مرزها اجازه و اجازه به عتبات داده و برگشته ایم؟ چه کسی نامه ای برای آن دارد؟ کدام یک از همکارانم با این ترافیک موافقت کرده اند؟

دو روز پس از اظهارات ، ناماکی از تأخیر در بستن مرزهای غربی و جنوب غربی کشور شکایت کرد و گفت: این امر باعث ایجاد بیماری در استان های مرزی می شود. هر شب و هر روز ، یکی از داروهای آرامبخش من بوی عذاب امام حسین (ع) است ، اما این سفرها این روزها برای من بسیار مضر به نظر می رسید.

ناصر حویزاوی ، مدیر حج و زیارت در استان خوزستان ، در پاسخ به سخنان وزیر بهداشت ، گفت: وی هیچ اعزامی نداشته است.

وی درباره ترافیک مرزی در ایران و عراق گفت: طبق عادت مسافران و بازرگانان ایرانی از کشورهای دیگر در اطراف مرزهای مختلف زمینی و هوایی تحت نظارت وزارت بهداشت ، ترانزیت ایرانیان و عراقی ها از مرزهای دو کشور بدون زیارت انجام می شود. این سفرها هیچ ارتباطی با حمل و نقل سازمان یافته ندارد. تحت نظارت سازمان حج و زیارت نبوده و نیست و در سال گذشته برای ما ارسال نشده است.

وی افزود: در همین حال ، همكاران ستاد سازمان حج و زیارت ، كارشناسان وزارت بهداشت و انجمن ماه سرخ آنها را برای گسترش كنترل شده به بقاع متبرکه آماده و از طریق وزارت به عراق اعزام کردند. با گزارش مشترک امور ” از سوی دیگر ، دستورالعمل های کلی این پیشنهاد و دستورالعمل های بهداشتی برای اعزام زائران از طریق حج و سازمان زیارت برای ارسال خاص به وزارت بهداشت و کمیسیون امنیت و اجتماعی ستاد ملی تاج ارسال شد. برنامه ریزی در مقر تاج ملی. در صورت تأیید ، ارسال ها مطابق با شرایط و ضوابط مندرج در دستورالعمل ها انجام می شود.

وی به بخشی از دستورالعمل های آماده شده برای ارسال عتبات اشاره کرد و گفت: بر این اساس ، در صورت توافق طرفین ، زایمان محدود می شود ، اما متقاضیان بیماری های زمینه ای از شهرهای قرمز و نارنجی اعزام نمی شوند. مهمترین بندهای این راهنما.

هويزاوا تاكيد كرد: در حال حاضر به دليل ادامه همه گيري كرونا ، اين روند در حال پيشرفت است و هيچ زيارتي تحت پوشش و سازمان سازمان حج و زيارت وجود نخواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت ، مدیر سازمان حج و زیارت در استان خوزستان با اشاره به اوج ویروس تاج در این استان گفت: این عناصر بهداشتی پیشگیرانه از تاج در مناطق فقیرنشین و مناطق آلوده خوزستان توزیع می شود.

هویزاوا گفت: “مأموران و همكاران سازمان حج و زیارت در هر بحرانی و افراد نیازمند كمك عمل كرده اند و از آنجا كه سفرهای زیارتی در طول تاج و مردم منطقه بسته شده است تا از مشكلات اقتصادی ناشی از تاج در این بحران كمك كنند. . “آنها آنجا بوده اند و همچنان فعال هستند.

انتهای پیام