اخبار جامعه

پیش بینی بارش ۸۴ میلی متری در استانی با بارندگی متوسط سالانه کمتر از ۱۲۰ میلیمتر!

خبر فوری/سمنان استاندار سمنان با حضور در شهرستان گرمسار و جلسه اضطراری مدیریت بحران از نزدیک در جریان آخرین وضعیت سیل در این شهرستان قرار گرفت.

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان شامگاه ۱۸خردادماه با سفر به سه شهرستان غربی استان و حضور در جلسه مدیریت بحران گرمسار اظهار کرد: مجموعه پرسنل و مدیران دستگاه‌های اجرایی ستاد مدیریت بحران شهرستان گرمسار باید در آماده‌باش کامل باشند.

وی با اشاره به احتمال وجود افراد در راه مانده و اسکان اضطراری مسافران گفت: آموزش‌ و پرورش به صورت کامل ، متولی امر اسکان مسافران و افراد آسیب‌ دیده احتمالی از وقوع حادثه است و لذا ضروری است تا تمامی تدابیر در این خصوص اندیشیده شود. 

استاندار سمنان تاکید کرد: مجموعه هلال‌احمر ، پیش بینی لازم در خصوص تامین بسته های غذایی و همچنین اسکان احتمالی مسافران و امدادرسانی را مورد توجه قرار دهد.

وی افزود: حضور عوامل راهداری و پلیس راه در مسیرهای حادثه خیز ، به ویژه در جاده اصلی امر بسیار مهمی است و باید تلاش کرد تا در مواقع بحران احتمالی ، این محور مسدود نشوند.‌ 

هاشمی از مدیران راهداری و پلیس راه این استان خواست: از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات موجود خود استفاده کرده و در مواقع ضروری از تجهیزات لجستیک پیمانکاران پروژه حرم تا حرم استفاده کنند.

وی بر لزوم در اختیار قرار دادن تمام امکانات به ستاد مدیریت بحران استان تاکید و تصریح کرد: نیروی انتظامی جهت صیانت و حفاظت از اموال و دارایی های مردم در حوادث احتمالی ، آمادگی کامل داشته باشد.

هاشمی تاکید کرد: مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان گرمسار، تدابیر لازم جهت بحران قطعی احتمالی آب در شهر و روستاها را اندیشیده و تانکرهای آب در اختیار اداره آب و فاضلاب قرار گرفته تا در مواقع ضروری از آن استفاده شود.

وی اظهار کرد: باید تلاش شود تا خسارتهای مالی در مواقع بحران، از طرف ستاد مدیریت بحران به حداقل برسد.

استاندار سمنان با بیان اینکه باید به تمامی عشایر حوزه استحفاظی شهرستان ، در خصوص رعایت اقدامات‌ پیشگیرانه و ایمنی ، هشدارهای لازم داده شود اضافه کرد: با توجه به اینکه در زمان برداشت محصولات کشاورزی قرار داریم، تلاش شود تا به محصولات کشاورزان در زمان بحران احتمالی خسارت وارد نشود و در این زمینه اطلاع رسانی لازم نیز، انجام شود.

به گزارش خبر فوری، با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر وزش باد و طوفان شدید و بارندگی ۸۴ میلیمتری در برخی مناطق استان، به ویژه شهرستانهای گرمسار ، آرادان و سرخه ، هاشمی استاندار سمنان ، ضمن سفر به غرب استان و برگزاری جلسات اضطراری جداگانه مدیریت بحران در دو شهرستان گرمسار و آرادان ، هم اینک به اتفاق برخی مدیران کل به منظور مدیریت میدانی در فرمانداری شهرستان گرمسار مستقر هستند.

انتهای پیام

انتهای پیام

تیم خبری اجتماعی

پژوهشگر جامعه‌شناسی با تمرکز بر تحولات جمعیتی و تأثیر آنها بر ساختار اجتماعی.