اخبار حوادث

مرگ یک کارگر درپی ریزش دیواره‌های چاه در غرب تهران

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از مرگ یک کارگر جوان درپی ریزش دیواره‌های یک چاه در محدوده دریاچه شهدای خلیج فارس خبرداد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبر فوری، در این باره گفت: وقوع یک مورد حادثه ریزش دیواره‌های چاه در ساعت ۱۶:۲۷ عصر روزگذشته به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی، آتش‌نشانان سه ایستگاه را به همراه تجهیزات لازم به محل حادثه واقع در حوالی دریاچه شهدای خلیج فارس، خیابان تهرانی اعزام کرد.  

وی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل حادثه که یک قطعه زمین گودبرداری شده بود، گفت: با حضور آتش‌نشانان در محل مشخص شد که کارگری حدودا ۲۵ ساله و از اتباع کشور افغانستان در حال حفر چاهی در قسمت گودبرداری شده از زمین بود که ناگهان دیواره چاه دچار ریزش شده و این کارگر در عمق دو متری از چاه مدفون شده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه خاک محل ریزش کرده، بسیار سست بود و چند بار دیگر نیز ریزش کرد، گفت: در این شرایط دشوار آتش‌نشانان وارد عمل شده و همزمان با ایمن‌سازی، عملیات خود برای خارج کردن این کارگر از زیر خاک را آغاز کردند. مدتی بعد پیکر این کارگر از زیرآوار خارج شد که با تحویل جسد وی به عوامل اورژانس مرگ وی مورد تایید قرار گرفت.  

ملکی افزود: آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل و ارائه توصیه‌های لازم در ساعت ۲۲:۰۲ شب گذشته به ماموریت خود خاتمه داده و با تحویل محل به عوامل شهرداری و انتظامی به ایستگاه بازگشتند.

وی با اشاره به وقوع این حادثه به کارفرمایان و پیمانکار عمرانی هشدار داد که اگر قصد حفر چاه و اقدامات این چنینی را دارند، حتما از کارگران متخصص استفاده کرده و به هیچ عنوان از کارگران آماتور و تازه کار استفاده نکنند، همچنین نسبت به جنس خاک نیز حساس باشند و پیش از انجام هرگونه حفاری، بررسی‌های لازم را انجام دهند و با انجام ایمن‌سازی عملیات حفاری را آغاز کنند.

مرگ یک کارگر درپی ریزش دیواره‌های یک چاه در غرب تهران

مرگ یک کارگر درپی ریزش دیواره‌های یک چاه در غرب تهران

مرگ یک کارگر درپی ریزش دیواره‌های یک چاه در غرب تهران
مرگ یک کارگر درپی ریزش دیواره چاه

انتهای پیام

کارگروه خبری مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی انتقال احساسات و امواج رویدادها به خوانندگان هستم. از طریق زبان زنده و روان، مخاطبان را در قلب رویدادها قرار می‌دهم.