اخبار حوادث

نجات پنج کوهنورد گرفتار در ارتفاعات توچال

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از نجات پنج کوهنورد گرفتار در یک میدان برفی در ارتفاعات توچال خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت وگو با خبر فوری اظهار داشت امروز حدود ساعت 1:35 دقیقه یک گروه پنج نفره از کوهنوردان از کوه های اطراف بالا رفته و به دلیل وزش باد شدید در ارتفاعات شمالی تهران راه خود را گم کردند. بیست و پنجمین آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با او تماس گرفته و از او کمک خواستند.

وی ادامه داد: یک تیم ویژه امداد و نجات کوهستان که در ایستگاه پنج توچال در برخی کوه ها حضور داشتند متوجه شدند این گروه 5 نفره در منطقه بین ایستگاه هفت و قلعه راه گم شده اند.

ملکی افزود: با تماس های گرفته شده ، آتش نشانان توانستند این افراد را به سمت پناهگاه سوق دهند و خوشبختانه این افراد در پناهگاه بودند و آتش نشانان نیز به محل حادثه رفتند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: کوهنوردان همه مرد بودند و از 35 تا 24 سال سن داشتند. وی گفت: “آتش نشانان این افراد را با احتیاط رانده ، یخ زده و ضعیف بودند و به ایستگاه هفتم رساندند.”

وی ادامه داد: به دلیل طوفان شدید ، فاصله پنج تا هفت تلویزیون برای جلوگیری از رفتن مردم به ارتفاعات غیرفعال شد اما به درخواست رئیس آتش نشانی ، تله کابین بازگشایی شد و فقط آن پنج نفر از امکانات موجود در پنج استفاده کردند ایستگاه ها و فراتر از آن آنها به پایین حرکت کردند.

ملکی گفت: “ما کوهنوردان را مقیاس بندی می کنیم تا آنها تجهیزات کافی برای کوهنوردی داشته باشند و خود را برای سخت ترین شرایط آماده کنند.” همچنین شارژ تلفن مهم است تا در صورت نیاز به تماس اضطراری بتوانند با خدمات اضطراری تماس بگیرند.

انتهای پیام