اقتصادی

کاهش ۸۵ درصدی قیمت میوه های نوبرانه/ تغییر فصل دلیل افزایش قیمت انبه

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار با اشاره به اینکه قیمت میوه تازه نسبت به اردیبهشت 85 درصد کاهش یافته است اظهار داشت: نوسانات قیمت انبه در هفته یا دو هفته گذشته می تواند تغییرات فصلی یا کشورهای صادرکننده باشد. این محصول است

در مصاحبه با خبر فوری ، اسدالله کارگر گفت که قیمت میوه و تره بار در این هفته تغییر نکرده است و از اول ژوئیه قیمت ها تثبیت شده است. “

و وی افزود: بدیهی است که در هفته یا دو هفته گذشته قیمت انبه افزایش یافته است و طبق گزارشات ، 60 هزار تومان فروخته شده است ، در حالی که قیمت آن بین 35 تا 40 هزار تومان است. دلیل این افزایش قیمت به کشورهای صادرکننده انبه می رود. از آنجا که انبه میوه وارداتی است ، تغییرات قیمت می تواند تغییرات فصلی یا کشورهای صادرکننده باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار ، در پاسخ به این سؤال که آیا افزایش نرخ ارز می تواند دلیل افزایش قیمت این میوه وارداتی باشد ، گفت: موز نیز یک میوه وارداتی است ، اما امروز قیمت آن بین 9 تا 11 هزار تومان است. نرخ ارز هیچ ارتباطی با این موضوع ندارد ، حتی اگر خریدار میوه را با قیمت بالایی خریداری کند ، وی باید به دلیل فصل گرم و احتمال فساد سریعاً میوه را در بازار بفروشد.

سرانجام ، وی گفت: قیمت میوه تازه نسبت به ماه آوریل 85 درصد کاهش یافته است و دلیل این امر تعداد زیادی میوه تازه است که وارد بازار می شوند.

انتهای پیام