اخبار جامعه

ادامه اعتراض‌ها به «ممنوعیت سفر به ایران»

رئیس انجمن تورگردانان ایران در ادامه اعتراض خود به ممنوعیت 15 روزه سفر به ایران گفت: این مصوبه علاوه بر ممنوعیت سفر به ایران از 12 کشور، ورود گردشگران خارجی را ممنوع کرده و محدودیت دیگری برای مسافران قائل نیست. “فقط یکی است؟

ابراهیم پورفرج در گفت وگو با خبر فوری، اظهار کرد: کاملاً مشخص است که ممنوعیت سفر 15 روزه به ایران به دلیل بی اطلاعی از گردشگری بوده است. عدم آگاهی باعث اشتباه می شود. اگر ایران نگران گسترش بیشتر Omicron است، باید همه ورودی ها بسته شود و همه اتباع خارجی نتوانند تردد کنند، اما چنین تصمیمی گرفته نشده است و سفر به ایران فقط برای گردشگران ممنوع است. آیا درآمد یک گردشگر در کشور از یک کارفرما کمتر است؟ آیا تاجر، سرمایه گذار، بیمار و دانشجویی که محدودیت و ممنوعیت ورود به ایران ندارد، می تواند ناقل این ویروس نباشد، آیا فقط گردشگران عامل انتقال ویروس به کشور هستند؟

وی در پاسخ به این سوال که چگونه در جلسه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با حضور و بدون نظر تصمیم گیری برای حوزه گردشگری اتخاذ شد؟ وی ادامه داد: این دستورالعمل سفر دو گروه را ممنوع کرده است. گردشگر و مسافر طبیعت. چرا دیگر مجاز نیست مسافر طبیعت از مرزها عبور کند و تمام وقت خود را در طبیعت و با خودروی شخصی سپری کند؟ اگر سفر خطرناک است، باید برای همه خطرناک باشد. بندهای این دستورالعمل به تفصیل نشان می دهد که تصمیم بدون نظر کارشناسی اتخاذ شده و احتمال ممانعت و اصلاح وجود دارد.

این تورگردان با اشاره به تعلیق 20 ماهه ویزای توریستی ایران گفت: در تاریخ 26 آنلاین 1400 این ویزا مجدداً صادر شد و در ایران به مدت 15 روز مرز به روی گردشگران خارجی بسته شده و ویزای توریستی صادر نشده است. در ایران صادر شده است در زمان تعطیلی آژانس خارجی در زمان بسته شدن مقررات جدید و فوری چگونه به مسافر اطلاع دهیم؟چه پاسخی به مسافر متعهد بدهیم؟

وی افزود: مسافر در پرواز آمد اما با او پیاده نشدند، اجازه ندادند پشت مرز وارد شود. این مصوبه قرار بود از 4 دی ماه اجرا شود اما از 30 آذر اجرایی شده است. تورگردانان پس از دو سال بیکاری خسارت این مسافران را از کجا پرداخت می کنند؟ آیا امکان تصمیم گیری همزمان وجود دارد؟ این دستورالعمل زمینه بی اعتمادی را ایجاد می کند. سایر شرکت ها و گردشگران خارجی چگونه می توانند به ما اعتماد کنند؟ اگر بخش خصوصی آسیب ببیند، این کشور هم آسیب می بیند. من به عنوان یک راننده به کشورم متعهد هستم.

پورفرج همچنین با اعلام اینکه از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواسته است این مصوبه را اصلاح یا بازنگری کند، گفت: حداقل می‌توانیم مانند سایر کشورها عمل کنیم. یک بار محدودیت نباید بسته شود و ورود نباید ممنوع شود. این تصمیمات گمراه کننده و از روی ناآگاهی است که تنها منجر به آسیب و بی اعتمادی می شود.

وزارت کشور در 29 آذرماه با صدور بخشنامه ای ورود مسافران ایرانی از 12 کشور آفریقایی و اروپایی را به مدت 15 روز با موافقت سازمان ولیعهد کشور ممنوع کرد. این بخشنامه همچنین ورود اتباع خارجی دارای مجوز اقامت معتبر، ویزای تحصیلی، ویزای ورود (شامل تجار و بازرگانان) را به مدت 15 روز از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی 25 دسامبر 1400 پیش بینی می کند. ، ویزای کار، ویزای پزشکی (گردشگری سلامت)، ویزای سرمایه گذاری و دارندگان پلیس مهاجرت و گذرنامه آنلاین خروج و بازگشت.

این اطلاعیه به طور خصوصی به شما اطلاع می دهد که ویزای توریستی ایران خود را به مدت 15 روز به حالت تعلیق در می آورید. صدور ویزای توریستی ایران در ابتدای سال 1399 به دستور ستاد ملی ولیعهد متوقف شد و در 26 آبان 1400 با دستور رئیس جمهور از سر گرفته شد.

حرمت الله رفیعی، رئیس هیئت مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران نیز گفت که این مصوبه «حرفه ای» و «اشتباه» است و صدور ناگهانی و اجرای فوری این مصوبه گردشگران زیادی را پشت مرزهای ایران نگه می دارد. بودن.

انتهای پیام/