اخبار حوادث

این ۳ ساختمان از لیست پرخطر‌ها خارج شدند

آفتاب‌‌نیوز :

علی صالحی ضمن تشریح اقدامات دادستانی تهران در پیگیری وضعیت ساختمان‌های ناایمن پایتخت، گفت: در نتیجه پیگیری‌های مستمر این دادستانی در راستای حفظ حقوق عامه و پیشگیری از حوادث ناگوار، املاک برج سفید افسریه و بازار مواد شیمیایی کیمیا واقع در منطقه ۱۵ تهران، از فهرست ۱۲۹ ملک پرخطر شهر تهران، خارج شده است.

دادستان تهران افزود: اقدامات انجام شده در خصوص ایمن سازی ساختمان «بنکداری خوانساری» در آخرین جلسه‌ای که در مرداد ماه سال جاری با حضور مالک و سازمان آتش نشانی برگزار شد؛ تأیید و مقرر شد این ساختمان در صورت نصب سیستم اعلام حریق از فهرست ساختمان‌های پرخطر خارج شود.

صالحی با تأکید بر نظارت مستمر دادستانی بر ایمنی سازی ساختمان‌های پرخطر پایتخت و برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌های متولی و مالکان اظهار داشت: یکی از اماکن پرخطر منطقه ۱۵، انبار چای است که علیرغم پیگیری‌های متعدد، تاکنون اقدام مؤثری در راستای ایمنی سازی انجام نداده و به دستور دادستانی پلمب شده است.

دادستان تهران همچنین ضمن تشریح اقدامات انجام شده در خصوص ایمنی سازی اماکن مسکونی منطقه ۱۵، اعلام کرد: در مجتمع مسکونی امام رضا (ع)، اقدامات اصلاحی مؤثری صورت گرفته است و برای فاز‌های یک تا چهار شهرک شهید بروجردی، تأییدیه استحکام بنا صادر شده و سایر ایمن‌سازی‌های لازم، طبق دستورالعمل سازمان آتش‌نشانی در دست اقدام است.

صالحی تأکید کرد: دادستانی تهران در راستای حفظ حقوق عامه پیگیری وضعیت ساختمان‌های ناایمن پایتخت را در همه مناطق، در دستور کار خود قرار داده است و نظارت مستمر بر روند ایمنی سازی اماکن پر خطر تا حصول نتیجه نهایی ادامه دارد.

کارگروه خبری مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی انتقال احساسات و امواج رویدادها به خوانندگان هستم. از طریق زبان زنده و روان، مخاطبان را در قلب رویدادها قرار می‌دهم.