اقتصادی

استفاده از اتوبوس‌ها و خودروهای برقی گامی موثر برای کنترل آلودگی هواست

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به آثار مثبت زیست‌محیطی و در جهت ارتقای بهره‌وری لازم است با اتخاذ تصمیمات منطقی و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم راه برای استفاده از خودروهای برقی گشوده شود.

رحمت الله فیروزی‌پور در گفت وگو با خبر فوری، با تاکید بر ضرورت گام برداشتن به سمت استفاده از خودروهای برقی در کشور، بیان کرد: مدت ها است که حوزه خودروسازی نظر همه نخبگان کشور و صاحب نظران را به خود جلب کرده است. ما باید به طور علمی و تجربی بسنجیم که بهترین مسیر برای ارتقای کیفیت صنعت خودروسازی کشور چیست. امروز دولت و وزارت صمت به این نتیجه رسیدند که خودروی برقی تجربه موفقی در دنیا داشته است و ما نیز باید در این حوزه گام برداریم.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: با توجه به آثار مثبت هم از نظر زیست محیطی و هم از نظر ارتقای بهره وری باید اهتمام لازم شکل بگیرد تا مردم نسبت به استفاده از خودورهای برقی سوق پیدا کنند. باید با اتخاذ تصمیمات منطقی و فراهم کردن زیرساخت های لازم راه برای استفاده از خودروهای برقی گشوده شود. استفاده از اتوبوس ها و تاکسی های برقی نیز یک گام موثر در جهت کنترل آلودگی هوا در سطح شهرها به شمار می رود.

فیروزی پور تصریح کرد: باید اقدامات لازم برای واردات خودروهای برقی و تولید آنها در داخل کشور انجام شود. قطعا استفاده از خودروهای برقی آرامش و آسایش بیشتری برای مردم به همراه دارد و از نظر زیست محیطی نیز یک گام روبه جلو به شمار می رود.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.