اخبار عمومی

چگونه حافظه کاری خود را تقویت کنیم؟

حافظه کاری مانند یک عضله انعطاف پذیر، متحرک و قابل تمرین است. بنابراین با تمرینات و تمرینات خاص می توان آن را بهبود بخشید.

به گزارش روزنامه خبر فوری جام جم او نوشت: «ورزش ذهنی می تواند حافظه کاری را در افراد مبتلا به اختلال کمبود توجه افزایش دهد. حافظه کاری مانند یک عضله انعطاف پذیر، متحرک و قابل تمرین است. بنابراین با تمرینات و تمرینات خاص می توان آن را بهبود بخشید.

می‌توانید چالش‌های مختلفی را برای ارتقای حافظه کاری آنلاین پیدا کنید. چندین تست برای بررسی سطح حافظه فعال، توانایی به خاطر سپردن الگوهای بصری یا توانایی به خاطر سپردن اطلاعات شنیداری وجود دارد. علاوه بر این، می توانید استراتژی های حافظه کاری زیر را امتحان کنید:

از ابزارهای تقویت حافظه شبکه استفاده کنید

به دنبال وب‌سایت‌ها یا برنامه‌هایی باشید که چالش‌های تقویت حافظه را ارائه می‌کنند که برای به خاطر سپردن اطلاعات شفاهی و بصری طراحی شده‌اند.

بازی های فکری

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد تمرینات شناختی، همچنین به عنوان بازی های مغزی شناخته می شوند، می توانند به بهبود حافظه فعال و همچنین تقویت توانایی های شناختی مانند توجه، حل مسئله و استدلال کمک کنند. برخی از این بازی ها شامل انواع تمرینات برای حفظ کردن، یادگیری الگوها، برنامه نویسی، تیزرهای صوتی و تصویری، منطق و ریاضی است.

از استراتژی های حافظه استفاده کنید

هنگامی که می دانید حافظه خوبی ندارید، به دنبال ابزار و راه حل هایی باشید که به شما کمک می کند اطلاعات مهم را به خاطر بسپارید. انجام کارهایی مانند استفاده از یادآورها، یعنی ترفندهایی برای به خاطر سپردن و تکرار نکردن، اما ایجاد پیوند بین مفاهیم جدید در مغز که به راحتی به خاطر سپرده می شوند و اطلاعات قبلی (مانند تصاویر، ریتم ها، آهنگ ها و غیره). به حفظ کردن کمک می کند. و یادآوری مطالب جدید یادداشت برداری از اطلاعات مهم و تنظیم هشدارها در تلفن همراه می تواند به شما کمک کند اطلاعات را به خاطر بسپارید.

هر بار فقط یک کار را انجام دهید

حافظه کاری ضعیف، انجام چند کار را در یک زمان دشوار می کند، بنابراین ممکن است اجتناب از چندین کار و تمرکز روی یک کار به جای آن مفید باشد. سعی کنید تا حد امکان از عوامل حواس پرتی خودداری کنید. تنظیم یک هشدار زمانی و دوری از تمام کارهای وقت گیر خود احتمالاً شانس شما را برای پرت شدن از سایر وظایف و بازگشت به کاری که انجام می دهید کاهش می دهد.

فعالیت بدنی را فراموش نکنید

نتایج برخی از مطالعات نشان می دهد که فعالیت بدنی ممکن است یک روش غیردارویی مفید برای مدیریت علائم اختلال نقص توجه و بیش فعالی و بهبود ساختار و عملکرد مغز باشد. در یک مطالعه، کودکان پیش دبستانی که در برنامه های ورزشی فوق برنامه شرکت می کردند، در کارهایی که نیاز به حافظه فعال داشتند، عملکرد بهتری داشتند.

داروهای تجویزی مصرف کنید

محرک ها معمولاً برای درمان علائم اختلال کمبود توجه بیش فعالی تجویز می شوند. همچنین شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه این داروها ممکن است عملکرد نواحی خاصی از مغز مرتبط با حافظه فعال را بهبود بخشند.

به دنبال درمان باشید

در برخی موارد، راهبردهای درمانی ممکن است برای کمک به مشکلات حافظه مرتبط با اختلال کمبود توجه و بیش فعالی مفید باشد. درمان هایی مانند درمان شناختی-رفتاری (CBT) به تغییر افکار، رفتارها و احساسات مرتبط با مشکل کمک می کند. درمان شناختی-رفتاری می تواند به شما کمک کند مکانیسم های جدیدی برای مقابله، از جمله مدیریت زمان و مهارت های تعیین هدف را بیاموزید.

برگرفته از سایت verywellmind.com

انتهای پیام/