اخبار فرهنگی

جشنواره ملی گرافیک «دقیقه ۵۵» آغاز به کار کرد

خبر فوری/ ایلام نماینده ایلام در مجلس، استاندار و امام جمعه چوار، مدیرکل ورزش و جوانان، رئیس بسیج هنرمندان استان و جمعی از مسئولان، با حضور هنرمندان، یاد و خاطره شهدای آغازگر جشنواره چهارفوتبال گرافیک را ادای احترام کردند.

«محمدعلی قاسمی» در مراسم افتتاحیه این جشنواره گفت: از طریق وزارت امور خارجه ایران و رایزن فرهنگی ایران قطر در نظر داریم این مجموعه را در اقصی نقاط ایران در جام جهانی فوتبال در مقابل جامعه بشری به نمایش بگذاریم.

وی گفت: چنین جنایتی در تاریخ بشر در زمان جنگ ها سراغ نداریم اما در سال 65 در ایلام رخ داد که با خلق یک اثر هنری می خواهیم عمق این فاجعه را به جهانیان نشان دهیم.

قاسمی افزود: حوزه هنری ایلام بنا به وظیفه و علاقه ای که دارد زمینه حضور هنرمندان عرصه گرافیک را در جشنواره دقیقه 55 فراهم کرده است و امیدواریم هنرمندان برای عمق نمایی تمام تلاش خود را انجام دهند. تراژدی جهانی.” به جهان برسد.

وی تاکید کرد: می خواهیم در هنر نشان دهیم که در این آب و خاک و در استان ایلام چه اتفاقی افتاده و جامعه جهانی چقدر باید با آن مخالفت کند.

رئیس حوزه هنری استان ایلام با بیان اینکه این جشنواره سه روزه گرافیک به دبیری استاد سید محمد شریفی و دستیار ایشان جناب آقای یوزباشی به مدت سه روز ادامه خواهد داشت و پس از داوری و چاپ، آثار به دولت ارائه می شود. دولت. افسران لشکری ​​استان و عموم مردم در سالن شهدای چوار.

انتهای پیام/