اخبار حوادث

جمع‌آوری ۶۶۰ معتاد متجاهر در پایتخت/ تعطیلی بازارهای شبانه دستفروشان شوش و مولوی

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از جمع‌آوری بیش از ۶۶۰ معتاد متجاهر تنها طی دو روز گذشته در پایتخت خبر داد و گفت: یک مرکز شبانه‌روزی برای برخورد با خرده فروشان و جمع‌آوری معتادان در محله هرندی ایجاد شده است.

به گزارش خبر فوری، سردار عباسعلی محمدیان در حاشیه بازدید از محله هرندی اظهار کرد: ما امروز در محله هرندی هستیم. مردمی که از وفاداران به نظام و انقلاب اسلامی هستند و شایسته نیست که در چنین فضایی که معتادان متجاهر و خرده فروشان حضور دارند زندگی کنند از این رو پیرو تاکیدات فرمانده محترم فراجا ما معتادان متجاهر را از سطح معابر و به خصوص محله هرندی، شوش و دروازه غار جمع‌آوری خواهیم کرد و آنان به کمپ‌های ترک اعتیاد و بازپروری منتقل خواهند شد.

وی با بیان اینکه این یک طرح مقطعی نیست و تا زمان پاکسازی این مناطق از حضور معتادان متجاهر ادامه خواهد داشت، گفت: البته در سراسر پایتخت نیز ما معتادان متجاهر را جمع‌آوری کرده و با خرده فروشان مواد مخدر نیز برخورد خواهیم کرد اما به هر حال به سبب حضور برخی از مراکز ارائه دهنده خدمات به معتادان متجاهر ما شاهد آن هستیم که حضور معتادان در این مراکز نیز افزایش داشته است.

رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به پرسش خبر فوری مبنی بر اینکه آیا شلترها و مراکز ارائه خدمات به معتادان متجاهر از محله هرندی جمع‌آوری خواهد شد یا خیر؟ نیز گفت: ما چنین تصمیمی نگرفتیم اما طبیعتا وقتی نسبت به پاکسازی این مناطق اقدام شود دیگر آنها مشتری نخواهند داشت که فعالیت کنند.

وی از ایجاد یک پایگاه ثابت و شبانه روزی به عنوان مرکزی برای استقرار ماموران به منظور جمع‌آوری معتادان متجاهر و دستگیری خرده فروشان خبر داد و گفت: این مرکز از امروز در محله هرندی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و بطور شبانه روزی و در صورت رویت معتاد متجاهر بلافاصله نسبت به جمع‌آوری آنان و انتقال‌شان به کمپ اقدام خواهد شد.

محمدیان با بیان اینکه خوشبختانه ظرفیت‌های جدیدی برای نگهداری از معتادان متجاهر ایجاد شده است، گفت: البته ما برای انجام ماموریت‌هایمان درگیر اسامی و ظرفیت نخواهیم بود و مهم این است که مردم نتیجه را دیده و از عملکرد پلیس راضی باشند.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبر فوری مبنی بر اینکه چه تعداد معتاد متجاهر در تهران جمع‌آوری شده است، گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته ۶۶۰ معتاد متجاهر در سراسر پایتخت جمع‌آوری شده که این افراد به مراکز بازپروری منتقل شدند.

محمدیان تاکید کرد که پلیس اجازه ایجاد پاتوق‌ها و تجمع معتادان متجاهر چه در محله هرندی و چه در سراسر پایتخت را نخواهد داد .

رییس پلیس پایتخت بر این نکته نیز تاکید کرد که جمع‌آوری معتادان از محله هرندی به معنی فراری دادن آنها به نقاط دیگر نیست. ما در واقع آنها را جمع‌آوری خواهیم کرد نه اینکه اجازه دهیم از هرندی به جای دیگر بروند.

تعطیلی بازارهای شبانه دستفروشان شوش و مولوی

وی درباره فعالیت‌های شبانه دستفروشان در اطراف میدان شوش و خیابان مولوی نیز گفت: طی چند روز آینده این بازارها نیز جمع‌آوری خواهند شد که تا انشالله دیگر اقلام سرقتی در چنین فضاهایی به فروش نرسد. قطعا جمع‌آوری معتادان متجاهر در کاهش آمار سرقت نیز موثر است.

محمدیان درباره برخورد با خانه‌های پلاک قرمز نیز گفت: خانه‌هایی که تبدیل به مراکزی برای مصرف و عرضه مواد مخدر شود از سوی پلیس شناسایی شده و با آن برخورد خواهد شد.

انتهای پیام