اقتصادی

آخرین وضعیت شناسایی مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز

رئیس اجرایی شرکت توانیر گفت: از سال گذشته تعداد مراکز استخراج غیرمجاز در رامرز به 2800 مرکز رسیده است و فقط در هفته گذشته 29 مرکز غیرمجاز را شناسایی کرده ایم.

به گزارش خبر فوری ، محمد حسن متولی زاده در یک برنامه تلویزیونی گفت: “علاوه بر افزایش دمای هوا ، افزایش مصرف برق و خشکسالی که باعث کاهش تولید نیروگاه های برق آبی شده است ، کدک ها به عنوان مهمان ناخوانده تبدیل شده اند. صنعت برق”.

“مالکیت مراکز شناسایی شده چگونه است؟” پاسخ به سوال وی گفت: تمام مراكزی كه شناسایی شده شخصی و متعلق به افراد بوده است.

مدیر عامل شرکت توانیر در پاسخ به سوالی در مورد دشواری شناسایی این مراکز یا افرادی که رامزارز را غیرقانونی اعلام می کنند ، گفت: “ابعاد این دستگاه ها کم است و در عین حال مردم از روش های پیچیده ای برای تأمین برق غیرقانونی این دستگاه ها استفاده می کنند.” du .

وی در مورد دلایل افزایش ارز رمزنگاری شده در سال جاری گفت: بیشتر این مراکز از برق غیر مجاز استفاده می کنند و فشار بیشتری به شبکه وارد می کنند.

متولی زاده در پاسخ به این سال که چرا امسال این موضوع بسیار مورد توجه قرار گرفته است ، گفت: نوسانات قیمت ارزهای رمزنگاری شده یکی از مهمترین دلایل مراجعه مردم به ارز رمزپایه است.

وی با تأکید بر اینکه امسال شاهد افزایش 20 درصدی در مصرف برق هستیم ، تأکید کرد که این نرخ رشد هرگز در تاریخ صنعت برق ایران و شاید در جهان سابقه نداشته است.

مدیر کل توانیر با بیان اینکه در روزهایی که خاموشی داشتیم 95 درصد برق کشور تأمین می شد و تنها 5 درصد امکان تأمین برق را نداشت ، گفت: ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا از قطعی برق جلوگیری کنیم اما با همکاری مردم ، این امکان پذیر نخواهد بود. “

متولی زاده با اشاره به نقش سازنده رسانه ها در اطلاع رسانی به مردم ، افزود: اگر همه ما در صنعت برق با هم كار كنیم تا دمای یخچال های گازی را 25 درجه تنظیم كنیم یا از یخچال های آب با سرعت محیط استفاده كنیم و حتی لامپ اضافی را خاموش كنیم ، مشکلی در تأمین برق وجود نخواهد داشت. “

وی در مورد میزان ارز رمزنگاری شده در ایران گفت: طبق اطلاعات مراکز بین المللی کنترل استخراج ارز رمزنگاری شده در جهان ، ما در حال صحبت هستیم و براساس آمار این مراکز ، 10 درصد استخراج جهانی در ایران انجام می شود و حدود 2000 مگاوات را تحت پوشش قرار می دهد. “

انتهای پیام