اخبار فرهنگی

اهدای نشان ویژه جایزه «غنی‌پور» به خانواده بیژن قفقازی‌زاده

لوح سپاس و جایزه ویژه به خانواده زنده یاد بیژن قفقازی زاده اهدا خواهد شد.

به گزارش خبر فوری، روابط عمومی این دوره از این جایزه در خبری اعلام کرد: بیست جشنواره ادبی شهید حبیب غنی پور پس از 20 سال، امسال برای اولین بار به یاد فراق و بیژن قفقازی زاده برگزار می شود. .

بیژن قفقازی زاده جوادالائمه از اعضای کتابخانه مسجد، عضویت در شورای نویسندگان مسجد و عضویت در هیئت داوران جشنواره بود که در سال‌های اخیر تأمین مالی جشنواره را نیز بر عهده داشته است.

زنده یاد بیژن قفقازی زاده ۲۸ آبان ۱۳۴۴ در تهران به دنیا آمد. از 59 یا 60 سالگی به عضویت کتابخانه مسجد جوادالائمه (ع) درآمد و از آنجا به گروه قصه گویی این مسجد پیوست. قفقازی زاده از ابتدای جشنواره داستان نویسی شهید به عنوان عضو دائمی بخش های کودک و نوجوان، دفاع مقدس، قصه گویی و رمان با حبیب غنی پور همکاری داشته است. وی علاوه بر محاکمه، مدیریت مالی جشنواره را نیز بر عهده داشت. او پس از بازنشستگی رمانی نوشت که متاسفانه ناتمام ماند. بیژن قفقازی زاده در سالگرد ازدواجش (1377) در 16 شهریور 1400 بر اثر بیماری عروق کرونا قلب با دوستان شهیدش محشور شد.

در بیست و یکمین جشنواره ادبی شهید حبیب غنی پور، حضور موثر و تلاش های ارزنده وی، لوح یادبود و جلوه ویژه ای از جشنواره را به خانواده پرنشاط بیژن قفقازی زاده هدیه خواهد کرد.

انتهای پیام/