اخبار فرهنگی

ادامه نشست‌ها و جشن‌های با شکوه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در لبنان

نشست ها، سخنرانی ها و جشن های باشکوه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر لبنان ادامه دارد.

به گزارش خبر فوری، نشستی با حضور شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان و دکتر عباس خامه یار، رایزن فرهنگی لبنانی ایران در منطقه السان تیریز بیروت برگزار شد. سالن اجتماعات مجمع امام حسین مجتبی (ع) منطقه ضاحیه جنوبی با حضور 200 نفر از اعضای فعال حوزه زنان برگزار شد. این مراسم با آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد.

در ادامه عباس خامه یار ایران رایزن فرهنگی لبنان به یاد امام سابق و همه شهدای سرافراز انقلاب اسلامی سخنرانی کرد.

خامه یار در سخنانی به ابعاد، اهمیت و جایگاه های مختلف انقلاب اسلامی و تأثیر آن در داخل و خارج به ویژه در منطقه غرب آسیا پرداخت.

او کالبد شکافی از شرایط داخلی و محیطی کشورمان قبل از انقلاب انجام داد که منجر به قیام مردم ایران شد.

شیخ نعیم قاسم قائم مقام دبیرکل لبنان در این مراسم با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به مهمترین انگیزه ها و دستاوردهای انقلاب در چهار دهه اخیر پرداخت و آن را بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی برشمرد. قرن و بیشترین تأثیر را بر مردم مسلمان گذاشت.

در پایان این مراسم، وزیر فرهنگ جمهوری اسلامی لبنان با اهدای لوح و هدایایی از پنج نفر از بانوان فعال در عرصه های فرهنگی و اجتماعی تقدیر کرد.

پس از این مراسم، کنفرانس سیاسی با حضور فعالان زن با عنوان «شبکه های اجتماعی; “تهدید یا فرصت؟” جشن گرفت. در این نشست، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان به سخنرانی پرداخت و دیدگاه‌های خود را درباره قابلیت‌ها و چالش‌های شبکه‌های اجتماعی مجازی بیان کرد.

از سوی دیگر، دکتر عباس خامه یار با حضور و سخنرانی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، نشست هم اندیشی باشکوهی با حضور فعالان سیاسی، فرهنگی، رسانه ای و مذهبی در شهر سرفند در جنوب لبنان برگزار کرد.

یکی از موضوعات این دیدار بررسی روابط خارجی ایران با خاورمیانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود.

دکتر عباس خامه یار رایزن فرهنگی لبنان در کشورمان به بیان دستاوردهای دهه های پایانی انقلاب اسلامی پرداخت.

وی با اشاره به نمونه هایی از تهدیدهایی که جمهوری اسلامی توانسته است آنها را به فرصت تبدیل کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود چالش ها و تحریم های چهل سال اخیر توانسته در چند زمینه پیشرفت کند.

خامه‌یار ریشه‌ها و عواملی را که منجر به انقلاب مردم ایران شد بازگو کرد و تحولات فکری و معرفتی قرن اخیر ایران را تبیین کرد.

در ادامه برخی از شنوندگان به تشریح و تحلیل آثار انقلاب مردم ایران بر منطقه و ملت ها پرداختند و سپس رایزن فرهنگی به سوالات پاسخ داد.

فعالان لبنانی با اشاره به مبارزه قاطع جمهوری اسلامی ایران با استکبار و ظلم، ایران اسلامی را نماد این مبارزه دانستند و تاکید کردند که ملت ایران مبتنی بر رهبری حکیمانه ولی فقیه و درایت مسئولان است. حق را در کار خود اعم از انقلاب، استکبار و دفاع قرار داده است.

انتهای پیام/