اخبار عمومی

تدوین نقشه راه گردشگری همدان تا دو ماه آینده – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، علیرضا قاسمی‌فرزاد شامگاه یکشنبه در همایش بزرگداشت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری بیان کرد: اقتصاد همدان باید حول محور گردشگری باشد و این موضوع به نقشه راه و برنامه‌ریزی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه بدون نقشه راه نمی‌توان در این حوزه به اهداف والا رسید، اظهار کرد: همدان استانی زیباست و ما به تاریخ کهن و میراث فرهنگی گرانبهایی این استان افتخار می‌کنیم.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه همدان همواره در طول فراز و نشیب تاریخ درخشیده است، خاطرنشان کرد: این استان دارای ۱۹۰۰ اثر تاریخی و طبیعی است که این امر نشان دهنده ظرفیت‌های گردشگری و میراث‌فرهنگی همدان است.

استاندار همدان با بیان اینکه بسیاری از ظرفیت‌های حوزه گردشگری همدان هنوز فعال نشده است، ادامه داد: در استان همدان ۹۰۰ روستا وجود دارد که بسیاری از آنها قابلیت جذب گردشگر را دارد، بنابراین باید با کمک جوامع محلی این ظرفیت مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه غار علیصدر و هگمتانه دو بال گردشگری همدان هستند، اظهار کرد: ظرفیت‌های گردشگری استان همدان را نباید دست کم بگیریم، همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران، نماد تاریخ در دوره مادها و هخامنشیان است و در طول تاریخ همواره روی پا بوده است.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه گردشگری باید به محور اقتصاد همدان تبدیل شود، گفت: با توجه به کمبود آب و معضل فروچاله‌ها گردشگری باید به محور اقتصاد استان همدان تبدیل شود.

استاندار همدان در ادامه سخنان خود، به دو شهر جهانی سفال لالجین و مبل و منبت ملایر اشاره و اظهار کرد: باید از ظرفیت‌های گردشگری همدان استفاده کنیم و قدر داشته‌هایمان را بدانیم.

قاسمی‌فرزاد بر ورود جدی‌تر بخش خصوصی و مشارکت مردمی برای تقویت حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: دفاتر خدمات گردشگری و راهنمایان برای معرفی هرچه بیشتر همدان و کمک به جذب گردشگر به این استان بیش از پیش تلاش کنند.

وی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش‌های دستگاه‌های مختلف برای رفع موانع ثبت جهانی هگمتانه، افزود: دست پاکبان‌ها را برای تمیزی و زیبایی شهر همدان می‌بوسم.

سرمایه‌گذاری‌های سبز؛ گامی مثبت در مسیر توسعه گردشگری همدان

در ادامه این مراسم، محسن معصوم‌علیزاده اظهار کرد: گردشگری زبان مشترک بین تمدن‌ها و مسیری سبز بین جوامع است و دو اتفاق مهم را رقم می‌زند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اشاره به اینکه این صنعت هم بُعد آموزشی دارد و هم در ذهن ما خاطره ایجاد می‌کند، افزود: گردشگری مسیری برای انتقال فرهنگ و تجربه بین تمدن‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه گردشگری با رشد تکنولوزی همراه است، عنوان کرد: امروزه دنیا برای رونق گردشگری از تکنولوژی مدرن روز استفاده می‌کند.

معصوم‌علیزاده در ادامه به شعار امسال روز جهانی جهانگردی و هفته با عنوان گردشگری و سرمایه‌گذاری‌های سبز اشاره کرد و گفت: استان همدان ظرفیت‌های بسیاری دارد که می‌تواند در کنار معرفی آثار خود، سرمایه‌گذاری‌های سبز را هم داشته باشد و مسیر توسعه استان را رقم بزند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان ضمن قدردانی از تمام دستگاه‌هایی که برای ثبت جهانی هگمتانه پای کار بودند، ادامه داد: برای جهانی شدن همدان همگی در یک محور و با یک فرمان پای کار ثبت جهانی ایستادند و به زودی جشن ثبت جهانی را خواهیم گرفت.

گفتنی است؛ در این مراسم تفاهم نامه‌ای میان اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و منابع طبیعی و آبخیزداری همدان در راستای کمک به تقویت گردشگری و تسهیل در حوزه سرمایه‌گذاری منعقد و در پایان از فعالان بخش گردشگری استان همدان قدردانی شد.