اخبار عمومی

فعالیت سه هزار و ۶۸۶ سفیر سلامت دانش آموزی در مدارس جهرم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، عبدالصمد یاسمی پور عصر شنبه در همایش تقدیر سفیران سلامت دانش آموزی شهرستان جهرم با برشمردن موضوع سلامت به عنوان اولین و اساسی‌ترین رکن تعالی و پیشرفت جامعه گفت: کسی می‌تواند زندگی خوب و موفقی داشته باشد که از ابتدای زندگی خود برنامه مدون برای زندگی و رشد و ارتقا و بالندگی خود داشته باشد. اولین گام هم برای این برنامه ریزی سلامت است.

وی افزود: انتظار از سفیران سلامت دانش آموز این است که هم سلامتی خود و هم خانواده و اطرافیان خود را حفظ و ارتقا دهند و لازمه این ارتقا کسب اطلاعات و مهارتهای لازم برای رشد و سلامتی خود در ابعاد جسمی، روانی، عاطفی، اجتماعی و معنوی است.

مدیر آموزش و پرورش جهرم اظهار کرد: در حال حاضر سه هزار و ۶۸۶ نفر سفیر سلامت دانش آموزی و تعداد ۸۶ مربی بهداشت در سطح مدارس شهرستان جهرم فعال هستند.

محمدعلی زارعی، مدیر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان فارس نیز در این همایش گفت: بسیاری از بیماری‌های قلبی وسرطان ها و سوانح و حوادث ترافیکی که شایع‌ترین عوامل مرگ و میر در بزرگسالان است، ناشی از رفتارهای پرخطری است که معمولاً از دوران کودکی و نوجوانی شکل گرفته اند و می‌توانند زمینه را برای بروز بیماری‌ها و سوانح و حوادث ترافیکی مرگ و میر در بزرگسالان فراهم کنند.

وی اظهار کرد: سرمایه گذاری در فرهنگ سازی و توانمندسازی جامعه در قالب برنامه سفیران سلامت دانش آموزان برای مراقبت از سلامت خود و همتایان امری بسیار ضروری است.

امیر محمدابراهیمی، مدیر گروه آموزش و ارتقا سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه نیز با اشاره به اهمیت پرداختن به مؤلفه‌های سلامت در پیشرفت جوامع کنونی گفت: دانش آموزان در قالب برنامه سفیران سلامت با تقویت و ارتقا اطلاعات خود و نیز کسب مهارت‌های لازم و انتقال این آموزه‌ها به خانواده‌ها و دیگر افراد جامعه می‌توانند بازوان توانمند جامعه برای پیشرفت و توسعه باشند.

در پایان مراسم از ۴۰ نفر از سفیران سلامت دانش آموزی و ۲۲ نفر از مراقبین سلامت تقدیر شد.