اقتصادی

کاهش خاموشی‌های بوشهر به ۱۷۵ دقیقه در سال

خبر فوری/ بوشر مدیر کل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: در سال 1400 هر مشترک در این استان به طور متوسط ​​سالانه 1000 دقیقه قطعی داشته که این رقم در سال جاری به 175 دقیقه رسیده است.

غلامرضا حشمتی روز سه شنبه یکم آذرماه در نشست با خبرنگاران، تعداد مشترکان برق استان بوشهر را 520 مشترک برشمرد و اظهار داشت: مشترکان برق این استان در بخش های مختلف خانگی، کشاورزی، اداری، صنعتی و تجاری 1.3 درصد هستند. کل مشترکین کشور

وی با اشاره به اینکه در استان بوشهر حدود 17 هزار کیلومتر فشار متوسط ​​و کم فشار وجود دارد، افزود: این تعداد معادل 2 درصد شبکه های توزیع کشور و 19 هزار ترانس پست و هوا و 3 درصد تجهیزات کشور است. 4000 دستگاه ترانسفورماتور 500 مگاواتی در استان وجود دارد.

مدیر کل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر تصریح کرد: با وجود اینکه تعداد مشترکان این استان 1.3 درصد کل کشور است، سه درصد تجهیزات نصب ترانسفورماتور کشور در استان بوشهر قرار دارد که نشان می دهد هوای گرمسیری باعث افزایش می شود. در مصرف و در نتیجه افزایش تجهیزات برای رفع نیاز است.

80 درصد برق مصرفی استان بوشهر در بخش خانگی است

حشمتی 80 درصد برق مصرفی استان بوشهر را در بخش خانگی و 20 درصد دیگر را در سایر بخش ها برشمرد و خاطرنشان کرد: 14 درصد برق مصرفی استان بوشهر تجاری، 1 درصد کشاورزی، 1 درصد صنعتی و 5 درصد عمومی است. اداري از نظر مصرف اما به استثناي صنايع جنوب استان كه برق مورد نياز خود را توليد مي كنند، 70 درصد مصرف به بخش خانگي و 4 درصد مربوط به بخش صنعت است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 17 هزار مشترک جدید در استان بوشهر اضافه شده است، افزود: در این مدت حدود 230 کیلومتر شبکه فشار متوسط ​​و ضعیف و 500 ترانسفورماتور و ترانسفورماتور قوی با توجه به نیاز مشترکان نصب شده است. او اجناس استان را داشته است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر، انتقال موفقیت آمیز بدون خاموشی در تابستان امسال را یکی از مهمترین دستاوردهای دولت سیزدهم دانست و اظهار داشت: در شرایطی محقق شد که 12 تا 15 هزار مگاوات بود. تولید و مصرف برق در کشور نترازی در این مدت حتی یک مورد خاموشی در بخش خانگی استان بوشهر ثبت نشد که از نظر بسیاری از کارشناسان غیرممکن بود.

کاهش سه درصدی مصرف برق در استان بوشهر

حشمتی با بیان اینکه هر تابستان نسبت به سال قبل حدود 6 درصد افزایش مصرف برق داشته ایم، ادامه داد: خوشبختانه تابستان امسال علاوه بر اینکه مصرف بی رویه نداشته است، سه درصد نیز کاهش داشته است. تابستان سال قبل در نتیجه دوستی و همدلی مردم بوده است.

این مسئول با بیان اینکه همزمان با توسعه بخش تولید به بخش مصرف و تقاضا نیز رسیدگی شده است، اظهار داشت: اقدامات خوبی در استان بوشهر نیز در این زمینه آغاز شده است. تاکنون 12000 مشترک صنعتی، کشاورزی، اداری و تجاری به کنتور هوشمند مجهز شده اند و امروز 100 درصد مشترکان تقاضای (بالا) برای کنتور هوشمند دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر کاهش زمان انرژی توزیع نشده را از اهداف راهبردی این شرکت در چشم انداز 1405 عنوان کرد و گفت: میانگین قطعی برق به ازای هر 1400 مشترک بالغ بر هزار دقیقه بوده است. در استان بوشهر این رقم امسال به 175 دقیقه رسید. تلاش داریم ساعت 1405 به خاموشی 80 دقیقه ای استان برسیم.

هشتمی با بیان اینکه اکثر تعمیرات در حوزه برق بدون خاموشی انجام می شود، یادآور شد: از ابتدای اردیبهشت تا مهرماه هر 15 روز یکبار پاکسازی 900 کیلومتر تجهیزات در مرز آبی به صورت مستمر انجام شده است. خط گرم با آب مقطر نقش زیادی در کاهش خاموشی داشته است.

28 روستای استان بوشهر برق ندارند

وی با بیان اینکه تمامی روستاهای بالای 10 خانه در استان بوشهر برق دار هستند، اظهار داشت: 28 روستای این استان به دلیل نداشتن کد برق دار نیستند و در تلاش هستیم تا موانع قانونی را رفع کنیم و از پنل های خورشیدی استفاده کنیم. ما آنچه را که نیاز دارند به آنها می دهیم و تا سال 100 درصد کل شهرها برق خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر درباره تامین پنل و ژنراتور خورشیدی عشایر این استان گفت: سال گذشته با هماهنگی امور عشایری 450 ژنراتور خورشیدی قابل حمل بین عشایر استان بوشهر توزیع شد. استان بوشهر امسال 450 ژنراتور خورشیدی دیگر را آماده می کنیم و تا دهه فجر این ژنراتورها به صورت رایگان در بین این گروه توزیع می شود.

هشتمی درباره تامین برق دستگاه های تصفیه آب در استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به نیاز تامین آب از منابع داخلی در استان و کاهش وابستگی، اقدامات موثری در 2 سال گذشته انجام شده و مهم ترین تامین آب بوده است. آب نرم کننده مورد نیاز نرم کننده 35000 متر مکعب مپنا می باشد.

انتهای پیام