اخبار جامعه

ضرورت رصد مشکلات محیط زیستی محله‌ها

سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران بر ضرورت رصد مشکلات محیط زیستی محله‌ها توسط کارشناسان و رفع آن‌ها با بهره‌گیری از منابع محلی تاکید کرد.

به گزارش خبر فوری حلیا سادات حسینی در نشست هم‌افزایی و تشریک مساعی با کارشناسان محیط زیست نواحی منطقه ١ که به منظور لزوم استفاده از نظرات کارشناسان و راهکارهای پیشنهادی درعرصه حل معضلات محیط زیستی در سطح محلات برگزار شد، بر ضرورت تبادل نظر با کارشناسان محیط زیست در سطح نواحی مناطق به منظور شناسایی و احصای چالش‌های محیط زیستی نواحی و ارایه راهکارهای موثر تاکید کرد.

سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه محیط زیست متعلق به یک منطقه نیست و یک مقوله ملی است، گفت: برای تبیین سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری در عرصه محیط زیست باید از راهکارهای کارشناسان و اقشار مختلف جامعه استفاده کنیم، در عین حال که موضوعات محیط زیستی منطقه در سطح نواحی هم با یکدیگر متفاوتند، از این رو رصد مشکلات محیط زیستی محله توسط کارشناسان انجام می‌شود و باید برای مرتفع کردن معضلات از منابع محلی هم استفاده شود.

حسینی با اشاره به اینکه مسائل محیط زیستی و سلامت از بالاترین درجه اهمیت برخوردار است و توسعه محیط زیست تنها با مشارکت همه اقشار به ویژه کارشناسان و تعاملاتشان با شهروندان محقق خواهد شد، اظهارکرد: محوری‌ترین رویکرد در مدیریت ستاد محیط زیست تقویت شبکه‌های اجتماعی با رویکرد محلی، استفاده از ظرفیت سراهای محلات و تشکیل شوراهای محیط زیست محله برای استفاده از کمک خبرگان، دانشجویان و تجربه بزرگان محلات است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدارشهرداری تهران؛ سلسله نشست‌های هم افزایی و تشریک مساعی با کارشناسان نواحی مناطق ٢٢ گانه به‌صورت پیوسته برگزار خواهد شد.

انتهای پیام