اخبار جامعه

استفاده از ظرفیت دکل مخابراتی برج میلاد تا دهه فجر/خودکفایی مالی برج تا ۳ سال آینده 

مدیرعامل برج میلاد گفت: از خرداد سال گذشته پروژه ایمن سازی گود رهاشده مجاور برج شروع شده و تا یک ماه آینده این عملیات به اتمام می‌رسد.

به گزارش خبر فوری، عباس حیدری در خصوص آخرین اقدامات انجام شده از جمله تفاهم با صدا و سیما درباره تراز ۲۸۸ این برج اظهار کرد: در ابتدا تصمیم این بود که برج میلاد با رویکرد مخابراتی و تلویزیونی ساخته شود ولی در طول ۱۵ سال که از ساخت آن می گذرد استفاده مخابراتی و تلویزیونی از آن نشده و عدم تعامل و تفاهم بین شهرداری و صدا و سیما عامل این موضوع بود.

وی افزود: سازه و دکل مخابراتی بالای برج بدون استفاده‌ بود و هزینه هنگفتی نیز برای تجهیزات سیگنال رسانی و فنی آن(حدود ۳ میلیون یورو) صرف شده بود. با این حال، این طبقه متروکه بود و با تاکید شهردار تهران و تعامل صدا و سیما و شهرداری هفته گذشته جلسه‌ای برگزار و این توافق نامه امضا و از آن روز به صدا و سیما واگذار شد.

حیدری ادامه داد: تهران با توجه به وسعتی که دارد به لحاظ سیگنال رسانی تلویزیونی دچار مشکل است و فرستنده های فعال در تهران‌ کل تهران‌ را نمی توانند پوشش دهند. در نتیجه، فعال شدن این طبقه هم برای پدافند غیر عامل و هم توسعه سیگنال رسانی برای صدا و سیما قابل استفاده است. امیدواریم  قبل از دهه فجر امسال این مجموعه مورد استفاده قرار بگیرد. 

مدیرعامل برج میلاد در خصوص وضعیت گود رها شده مجاور برج میلاد و پایدار سازی آن نیز بیان کرد: حدود ۷ سال بود که این گود حفاری شده بود و عمق آن به ۴۰ متر می رسید. قرار بود هتلی در ۵۵ طبقه ساخته شود، اما به دلایل مختلف این ساخت و ساز انجام نشد و این گود رها شد. طی مدیریت های مختلف توجه کمتری به این گود شد و سازمان بازرسی کل کشور، دادستانی، سازمان استاندارد و بحران هشدارهایی در آن مورد می دادند.

وی عنوان کرد: به همین دلیل، شورای شهر ششم و مدیریت شهری جدید بودجه ای برای آن در نظر گرفت و از خرداد سال گذشته ایمن سازی آن شروع شده و تا یک ماه آینده این عملیات به اتمام می رسد. در واقع یک طبقه از سازه اصلی آن ساخته شده و به ساختمان مرکز همایش‌ها متصل شده است.

حیدری در ادامه بیان کرد: در طراحی برج میلاد، فاز اول، سازه اصلی برج، مرکز همایش‌ها و ساختمان ها پیش بینی شده بود. فاز دوم شامل زمین‌های اطراف آن، بیمارستان میلاد و سایر مجموعه ها به وسعت ۱۲۰ هکتار است که ۶۲ هکتار آن متعلق به شهرداری است. البته، بخش زیادی از آن بدون استفاده مانده است.

حیدری توضیح داد: در طرح توسعه برج، چند مجموعه بزرگ که یکی از آنها هتل است در نظر گرفته شده است و سازمان سرمایه گذاری در حال واگذاری و انجام تشریفات برای تبدیل آن به کارگاه عملیاتی است. بخش دوم در فاز دوم که تکمیل کننده مرکز همایش‌ها است بحث پلازای شهری و اقتصاد فرهنگ است که کاربری های فرهنگی مانند سینما، گالری و ‌… دارد.

در ۱۵ سال گذشته اورهال جدی برای برج اتفاق نیفتاد

مدیرعامل برج میلاد در مورد تعمیرات و اورهال این مجموعه، تصریح کرد: از دغدعه های اصلی دو سال اخیر بحث اورهال مجموعه است و در ۱۵ سال اخیر اورهال جدی برای این مجموعه اتفاق نیفتاده است. در ۲ تا ۵ سال اخیر حتی این موضوع رها شده بود، سنسورهای پایش سلامت سازه برج نیز چند سال است از بین رفتند و به روز رسانی نشدند که سال گذشته تعدادی از آنها را نصب کردیم و امسال ادامه این سنسورها تکمیل می شوند تا وضعیت پایش سازه برج اتفاق بیفتد.

وی بیان کرد: با شرایط مالی فعلی، اورهال صد در صدی در مورد مرکز همایش‌ها و دیگر مجموعه های شرکت برج میلاد امکان پذیر نیست اما تلاش می کنیم قدم به قدم این مجموعه را به روزتر کنیم.

استفاده از امکانات برج میلاد را برای عموم شهروندان امکان پذیر کردیم 

مدیرعامل برج میلاد ادامه داد: برج میلاد از گذشته معروف به خاص گرایی بوده و مخاطب آن مخاطب خاص بر اساس سیاست سالهای اول بهره برداری بوده، اما در این دوره تلاش شده که همه مردم تهران از این مجموعه استفاده کنند و تسهیلاتی مانند فروش های گروهی را طراحی کردیم تا بلیت بازدید از برج برای نهادهایی مانند مدارس و پایگاه های بسیج با تخفیف ویژه در نظر گرفته شود. برای شهروندان نیز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۵ با ۵۰ درصد تخفیف بلیت بازدید از برج را عرضه می کنیم.

اضافه شدن ۳ مجموعه به امکانات برج میلاد در ماه‌های اخیر 

وی افزود: در ماه‌های اخیر سه مجموعه مانند شهربازی ، مجموعه پارک موضعی سرزمین افسانه ها و بازی‌های هیجانی سازه برج شامل جامپینگ به فعالیت های برج اضافه شده است.

درآمد ۱۷۰ میلیارد تومانی برج میلاد در سال گذشته 

حیدری در ادامه در خصوص درآمدها و هزینه های مجموعه برج میلاد اظهار کرد: برج میلاد با توجه به اتّفاقات و مسائلی مانند کرونا در سالیان اخیر با افت شدید درآمدی مواجه و وابسته به منابع شهرداری بود، اما در سال ۱۴۰۱ به درآمدزایی کامل رسیدیم و درآمد ما بر اساس پیش بینی شورا باید ۷۰ میلیارد تومان می بود اما بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان و بیش از ۲ برابر درآمد داشتیم؛ البته در بحث نگهداری برج و اراضی ۱۲۰ هکتاری که متولی آن برج میلاد است همچنان شهرداری باید کمک کند.

خودکفایی مالی برج میلاد تا ۳ سال آینده 

مدیرعامل شرکت برج میلاد اضافه کرد: سال گذشته باید ۴۰ درصد درآمد زایی می کردیم و ۶۰ درصد هزینه ها را شهرداری می داد. امسال اما این تناسب برعکس شده و ما باید ۶۰ درصد را تأمین کنیم و برج میلاد تا دو الی سه سال آینده به صورت صد در صد خودکفا می شود.

بنا براعلام سایت شهر، وی در خصوص ارائه خدمات به پرسنل شهرداری توضیح داد: بسته خرسندساز از ابتکارات دروه جدید مدیریت شهری است که یکی از محورهای آن گشت و گذار برج میلاد است که هر هفته میزبان ۴ هزار نفر از همکاران و خانواده های آنها هستیم. این هفته، هفته هفدهم آن است که تا قبل از محرم  در واقع۲۰ روز را به این قضیه اختصاص داده باشیم. در این برنامه جنگی با آیتم های شاد برای آنها در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

تیم خبری اجتماعی

پژوهشگر جامعه‌شناسی با تمرکز بر تحولات جمعیتی و تأثیر آنها بر ساختار اجتماعی.