اخبار عمومی

شناسایی و دستگیری عوامل شاخص هتک حرمت در آرامستان اراک – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

ربیع اله قربانی درگفتگو با خبرنگار آنلاین، با اشاره به شناسایی و دستگیری هنجارشکنان روز تاسوعا در آرامستان شهر اراک اظهار کرد: اقدامات دستگاه قضائی در برخورد با هتک حرمت‌کنندگان تاسوعای حسینی منجر به شناسایی و دستگیری عوامل شاخص در این اقدام شده است.

وی افزود: پس از هنجار شکنی برخی از افراد در روز تاسوعا در آرامستان شهر اراک، جریحه‌دار شدن افکار عمومی مرجع قضائی ورود کرد و در جلسه با ضابطین و دستگاه‌های امنیتی تقسیم کار لازم انجام گرفت و مقرر شد شناسایی هویت عوامل هتک حرمت تاسوعای حسینی اعم از لیدر و دیگر عوامل این موضوع که برخلاف نظم و امنیت جامعه در روز تاسوعا اقدام به رفتاری غیرمتعارف داشته و با کشف حجاب رفتاری هنجارشکنانه داشتند صورت گرفته و پس از شناسایی و احراز هویت افراد، مراتب به دادستانی اعلام شود.

دادستان اراک عنوان کرد: به محض اعلام هویت افراد، دادستانی رأساً دستور جلب و دستگیری این افراد را متناسب با گزارش ضابطین صادر کرده که براین اساس برخی از این افراد دستگیر شده‌اند و برخی هم تحت تعقیب قرار دارند.

قربانی ادامه داد: دستگاه قضائی در برخورد با هرگونه هتک حرمت مقدسات و توهین به شعائر دینی قاطع است و برخورد با هرگونه هنجارشکنی را وظیفه خود می‌داند بنابراین در برخورد با عوامل هنجارشکنی و هتک حرمت شعائر دینی قاطعانه و بدون هیچ مماشاتی برخورد خواهد کرد.

وی بیان کرد: دستگاه قضائی هیچ‌گونه مماشاتی با هیچ فرد و جریانی در برخورد با عوامل هتک حرمت تاسوعای حسینی و اقدامات هنجارشکنانه در آرامستان اراک ندارد اما برخورد دستگاه قضا برخوردی براساس قانون و عمل به مُرّ قانون است که قطعاً آنچه قانون برای رسیدگی تکلیف کرده، مدنظر خواهد بود.

دادستان عمومی و مرکز استان مرکزی با اشاره به حمله به همسر شهید آمر به معروف گفت: درباره این موضوع پرونده قضائی تشکیل و دستور قضائی لازم برای دستگیری عامل این رفتار صادر شده که از سوی ضابطین دستگیری و جلب عامل این اتفاق درحال پیگیری و اجرا است.

قربانی افزود: خود را مدیون و مرهون خون شهدایی می‌دانیم که صلابت و اقتدار امروز کشورمان را مدیون جان فشانی آنها هستیم بنابراین اجازه هتک حرمت یا جسارتی به هیچ فردی نخواهیم داد مخصوصاً هتک حرمت خانواده شاهد و ایثارگر که مجری امر الهی امر به معروف بوده‌اند.

وی در پایان تصریح کرد: دستگاه قضا از تمام ظرفیت قانونی برای دفاع از آمران به معروف و این همسر و دختر شهید که مورد حمله و برخورد قرار گرفته، استفاده خواهد کرد.

درر روز تاسوعای حسینی جمعی از هنجارشکنان با حضور در آرامستان اراک به بهانه مراسم برای یکی از فوت شدگان اغتشاشات اخیر اقدام به کف‌زدن و هنجارشکنی کردند.

بر اساس اخبار منتشره برخی از این هنجارشکنان و هتاکان در زمان حضور در آرامستان و عبور از گلزار شهدای اراک با دختری از خانواده ایثارگر و شاهد استان مرکزی درگیر شده و اقدام به هتک حرمت وی کردند.