اخبار جامعه

توان فعلی سیستم درمانی در اکسیژن‌رسانی به ۷۰ هزار بیمار به طور همزمان

معاون توسعه مدیریت ، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر مکان های کمی در کشور وجود دارد که دارای مراکز بهداشتی نباشند و در نظام سلامت نیز سربازی وجود ندارد.

به گزارش خبر فوری ، دکتر سید کامل تقوی نژاد در مراسم تجلیل و قدردانی از خدمات دکتر سعید نمکی ؛ وزیر بهداشت سابق که در حضور دکتر عین اللهی و مقامات ارشد وزارت بهداشت قرار داشت ، گفت: خوشبختانه وزارت بهداشت اقدامات زیادی علیه تاج انجام داده است. به عنوان مثال ، قبل از تاج ، ما می توانستیم به طور همزمان برای 20000 بیمار اکسیژن تهیه کنیم ، اما امروز می توانیم اکسیژن را برای حدود 70000 نفر تأمین کنیم.

وی افزود: ما در این مدت موفقیت های زیادی در توسعه مراکز بهداشتی و تخت های بیمارستانی به ویژه واحدهای مراقبت های ویژه داشته ایم ، اما باید قدردان زحمات معاونان وزارت بهداشت در این مدت باشیم. یکی از نگرانی های دکتر نمکی معیشت همکاران ما در سیستم مراقبت های بهداشتی بود.

تقوی نژاد گفت: امروز متوسط ​​حقوق همکاران رسمی ما نسبت به روز اول تصدی دکتر نمکی حدود 2 و نیم برابر شده است و سال گذشته برای اولین بار رکورد تخصیص اعتبار 160 نفر شکسته شد. ٪ و اعتبارات دانشگاهی 116. علوم تنها از نظر درآمد عمومی در کشور بود.

معاون توسعه مدیریت ، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت یادآور شد: یک اتفاق ویژه در قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده رخ داد. این قانون حدود 5 ماه است که وجود دارد و بدون ذکر سازمان برنامه و بودجه ، 1 درصد مالیات بر ارزش افزوده 9 درصد مستقیماً به وزارت بهداشت پرداخت می شود و سال آینده 20 میلیارد از این محل قابل پرداخت است.

وی خاطرنشان کرد: 53 هزار نفر در ماه های اخیر مشغول به کار شده اند و اقدامات بسیار ارزنده ای در زمینه آموزش ، درمان و سلامت و در دانشجویان انجام شده است و دکتر نمکی در روزهای اخیر تاکید کرد که برای افزایش حقوق دستیار از وزارت بهداشت خارج شده است.

تقوی نژاد افزود: در دوران دفاع مقدس هرچه خطر بیشتر بود داوطلبان بیشتری برای جبهه ها حضور داشتند. همین نمونه ایثار و شجاعت رزمندگان را امروزه در نظام سلامت کشور می توان یافت. امروز نیروهای بهداشتی تهدید به نجات جان هموطنان ما می كنند. اگر خدمات در نظام جمهوری اسلامی مقدس و مقدس تر است در بخش سلامت ، دکتر نمکی مسئولیت حساس و مهمی را در یکی از سخت ترین دوران در سیستم بهداشت پذیرفت ، و این ممکن است در کشور بی سابقه بوده باشد.

به گزارش این وب سایت ، معاون توسعه مدیریت ، منابع و برنامه ریزی وزیر بهداشت گفت: روحیه جهادی و تلاش های خستگی ناپذیر و خستگی ناپذیر وزیر بهداشت سابق فرماندهی ولیعهد ما را در انجام این وزارتخانه یاری کرد. رمز موفقیت ما این بود که فرمانده میدانی این عمل باشیم.

انتهای پیام