اخبار حوادث

بیشترین تصادفات نوروزی امسال بین ساعات ۱۶ تا ۲۰ رخ می‌دهد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با بیان اینکه حداکثر زمان تصادف در نیمه اول نوروز از ساعت 16 تا 20 و سپس از ساعت 12 تا 16 است، اعلام کرد: به رانندگان توصیه می کنم اصلاً رانندگی نکنند. . برخی از جاده ها به اندازه کافی شفاف نیستند، خطوط تشخیص داده نمی شوند و وضعیت خوبی ندارند و احتمال تصادف در عصر بسیار زیاد است.

به گزارش خبر فوری، سردار سید کمال هادیانفر علت و سرعت 82 درصدی تصادفات را تخطی از سرعت مطمئنه، عدم توجه، خستگی و خواب آلودگی عنوان کرد و گفت: با حرکت رو به جلو تعداد قربانیان به هزاران نفر می رسد که برای کشور ما خوب نیست.

رئیس Ertzaintza گفت که 32 درصد از کشته شدگان در تصادفات رانندگی بیشتر کودکان و افراد مسن هستند.

سردار هادیان فر همچنین با بیان اینکه ایربگ کار نمی کند، گفت: در تصادفات معمولا گزارشی از ایربگ خودرو نداریم، بنابراین نمی توان گفت که این دستگاه پناهگاه مردم است. مشکلاتی در این زمینه وجود دارد و امیدواریم در سال جدید راه بهتری برای تولید خودروهای ایمن و تحویل مردم پیدا کنیم و تصادفات ما کاهش یابد و رانندگان ایمن تر و سریع تر رانندگی کنند. و اون محل حادثه انشالله 38 درصد از تصادفات به دلیل اینکه در محل های تصادف رخ می دهند، سریعتر حل می شوند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی کل انتظامی استان نیز در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: تردد در تمامی محورهای جنوب، غرب و شرق کشور عادی و روان و تردد در محورهای شمالی پرحجم است.

وی ادامه داد: تقریباً در هیچ محوری محدودیت زیادی قائل نشدیم و فقط در محور چالوس به تهران که در روزهای اخیر باید یک طرفه شمال – جنوب یا جنوب – شمال می بود اما در چهار محور شمالی بود. دارایی ها در کشور وجود دارد و هیچ محدودیتی وجود ندارد.

هادیان فر افزود: تردد در تمامی محورهای جنوبی، غربی و شرقی کشور عادی و روان است اما در محورهای شمالی ترافیک سنگین است و به رانندگان توصیه می کنم زمان سفر خود را مدیریت کنند تا از ترافیک جلوگیری کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: پیش بینی ما افزایش 30 تا 35 درصدی تردد خودروها در سال جاری بود، اما امسال در نوروز شاهد افزایش 48 درصدی تردد خودروها بودیم و تنها در دو روز گذشته تنها 2.5 درصد افزایش داشت. میلیون ترافیک از بین رفته است اگر ترافیک ورودی را تخمین بزنیم بیش از 5 میلیون ترافیک ثبت شده است.

سردار هادیان فر با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات در کشور مربوط به روزهای 4 و 5 فروردین است، خاطرنشان کرد: مسلم است که هر چه ترافیک بیشتر باشد، تصادفات بیشتر می شود و رانندگان و رانندگان باید با صبر و حوصله و دقت بیشتری رانندگی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، علت اصلی تصادفات نیمه اول نوروز امسال ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه بوده و گفت: این اتفاق نیز به دلیل مسافت طولانی در جنوب کشور رخ داده است.

انتهای پیام/