اخبار حوادث

تشریح ظرفیت‌های هلال احمر برای مقابله با توفان‌های گرد و غبار

رئیس جمعیت هلال احمر از آمادگی جمعیت هلال احمر برای توسعه همکاری‌های ملی و بین‌المللی در راستای مقابله با پدیده گرد و غبار و انتقال تجربیات به کشورهای دیگر خبر داد.

به گزارش خبر فوری، پیرحسین کولیوند در اجلاس بین المللی مقابله با توفان‌های ماسه و گرد و غبار که در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود، گفت دو میلیون و ۷۰۰ هزار داوطلب با جمعیت هلال احمر همکاری دارند که از این میان ۱۴۰ هزار نفر نخبه هستند و می‌توان از ظرفیت و همکاری این افراد برای اجرای برنامه‌ها و راهکارهای مقابله توفان‌ها ناشی از گرد و غبار اقدام کرد.

وی با تاکید بر این که داوطلبان هلال احمر نقش بسیار مهمی در انجام اقدامات بشردوستانه دارند، گفت: جمعیت هلال احمر در توسعه روابط بین‌الملل اقدامات موثری انجام داده است. جمهوری اسلامی ایران موفق به کسب عالی‌ترین نشان صلیب سرخ جهانی شده است. همچنین در زلزله سوریه و ترکیه جزو اولین کشور کشورهایی بودیم که در منطقه حضور پیدا کردیم و صلیب سرخ جهانی از ایران تقدیر کرد و رئیس‌جمهور ترکیه نیز نشان صلیب سرخ را به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران داد.

کولیوند همچنین به آموزش همگانی محله‌محور و آموزش خودامدادی و دگرامدادی اشاره کرد و گفت: این جمعیت در جهت پیشگیری از حوادث و آموزش به مردم اقدامات موثری انجام می‌دهد. بر اساس همین آموزش‌ها می‌توان در جهت اقدامات مقابله با توفان‌های گرد و غبار عمل کرد.

کولیوند گفت: مدتی پیش به‌منظور پیشگیری از وقوع تغییرات اقلیمی در بسیاری از شهر ایران توسط ۱۰ هزار داوطلب جوان برای پیشگیری از آثار مخرب تغییرات اقلیمی، ۱۰۰ هزار نهال کاشته شد و این اقدام در کمتر از ۲۰ دقیقه در سراسر کشور صورت گرفت.
رئیس جمعیت هلال احمر بیان کرد: این جمعیت یک جمعیت ملی پیشرو است و اقدامات موثری برای پیشگیری، آموزش و مقابله با بلایای طبیعی انجام می‌دهد. همچنین در همین راستا جمهوری اسلامی ایران در اجلاس کاپ ۲۷ شرکت کرد و در کاپ ۲۸ هم مشارکت خواهد داشت.

براساس گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط‌زیست، وی همچنین از آمادگی جمعیت هلال احمر برای توسعه همکاری‌های ملی و بین‌المللی در راستای مقابله با پدیده گرد و غبار و انتقال تجربیات به کشورهای دیگر خبر داد و گفت: جمعیت هلال احمر نقش اساسی در کمک‌رسانی فوری به حادثه‌دیدگان در حوادث مختلف اعم از حوادث حوادث و بلایای طبیعی دارد و در جهت افزایش تاب آوری جامعه نیز اقداماتی انجام می‌دهد.

انتهای پیام

کارگروه خبری مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی انتقال احساسات و امواج رویدادها به خوانندگان هستم. از طریق زبان زنده و روان، مخاطبان را در قلب رویدادها قرار می‌دهم.