اخبار جامعه

به روزرسانی افکار منفی باعث تسکین افسردگی می شود

کتامین دارویی است که معمولاً به عنوان بی حس کننده استفاده می شود، اما به طور گسترده ای به عنوان درمان افسردگی استفاده نمی شود.

یک مطالعه جدید نشان داده است که تجویز کتامین می تواند به ایجاد باورهای خوش بینانه پس از دریافت اطلاعات مثبت کمک کند.

درمان افسردگی می تواند چالش برانگیز باشد. برخی از افراد به داروها یا درمان های معمولی که پزشکان برای درمان افسردگی استفاده می کنند به خوبی پاسخ نمی دهند. به همین دلیل، کارشناسان به طور مداوم در حال تحقیق در مورد راه های جدید برای کمک به بهبود گزینه های درمانی برای افراد مبتلا به افسردگی هستند.

یک مطالعه جدید به این موضوع می پردازد که چگونه کتامین می تواند به افراد مبتلا به افسردگی مقاوم به درمان کمک کند.

آنها دریافتند که استفاده از کتامین به برخی از شرکت کنندگان کمک کرد تا باورهای منفی خود را به روز کنند. به روز رسانی این باورها بیشتر با کاهش علائم افسردگی مرتبط بود.

افراد مبتلا به افسردگی ممکن است انتظارات منفی در مورد آینده داشته باشند، حتی اگر شواهدی ارائه شود که این باورهای منفی را تایید نمی کند. در مقابل، افراد غیر افسرده با دریافت اطلاعات مثبت بیشتر، باورهای خود را به روز می کنند که به آن سوگیری خوش بینی می گویند.

محققان در این مطالعه می خواستند بررسی کنند که چگونه کتامین ممکن است بر باورهای منفی در میان افراد مبتلا به افسردگی تأثیر بگذارد.

این مطالعه شامل 56 شرکت‌کننده، 30 نفر در گروه کنترل و 26 نفر مبتلا به افسردگی مقاوم به درمان بود.

شرکت کنندگان مبتلا به افسردگی مقاوم به درمان، سه تزریق کتامین در یک هفته، 48 ساعت پس از اولین و 5 روز بعد دریافت کردند. محققان شرکت کنندگان را 24 ساعت قبل از اولین تزریق، چهار ساعت بعد و چهار ساعت قبل از تزریق سوم مورد بررسی قرار دادند.

محققان دریافتند که شرکت کنندگان مبتلا به افسردگی مقاوم به درمان، توانایی بیشتری برای به روز رسانی مثبت برخی باورها پس از درمان با کتامین داشتند. این تغییر در باورهای واقعی بیشتر با کاهش علائم افسردگی همراه بود.

این یافته ها نشان می دهد که روان درمانی با دارو (به همراه کتامین تقویت شده) ممکن است ایده خوبی برای درمان افسردگی باشد. با این حال، محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه اصرار دارند.

منبع: اخبار پزشکی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان