اخبار جامعه

تحصل ۵۴۰ هزار دانش‌آموز افغان در ایران

خبر فوری / فارس معاون آموزش متوسطه وزارت معارف گفت: سال گذشته 540 هزار دانش آموز افغان در مدارس ایران تحصیل می کردند و قطعاً امسال این تعداد افزایش می یابد.

علیرضا کمره ای در مدرسه حفاری ویژه خارجیان در شهرستان مرودشت استان فارس اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از زمان شروع انقلاب سابقه خوبی در ارائه خدمات به شهروندان خود دارد و این کشور پناهگاه خوبی برای کسانی است که در کشورشان.

به گزارش خبر فوری ، به نقل از آموزش و پرورش فارس ، کمره ای گفت: ماموریت انسانی و اخلاقی همه این است که هر زمان که انسانی نیاز به کمک دارد با تمام توان و همکاری سازمان ملل متحد کمک کنیم.

کمره گفت: “وزارت معارف توجه ویژه ای به ساخت مدارس برای مردم افغانستان دارد و در این زمینه رویکرد سریعی را اتخاذ کرده است.”

وی افزود: بین ما و افغان ها هویت مشترکی وجود دارد و دین و تاریخ مشترک ما پیوند عمیقی بین دو کشور ایجاد کرده است.

سرپرست پروژه آنلاین وزارت آموزش و پرورش گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه ویژه ای به پوشش خارجیان داشته اند که این امر باعث شده این دانش آموزان بدون هیچ فاصله ای از دانش آموزان ایرانی از امکانات و خدمات آموزشی برخوردار شوند.

کمره گفت: “افغان ها تحت تأثیر وضعیت کشورشان قرار گرفته اند و باید برنامه های خاصی برای آنها آماده شود.”

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ما بسیار خوب کار کرده ایم تا فرصت های یادگیری را برای دانش آموزان افغان فراهم کنیم و آنها با دیدگاه واحد با دانش آموزان ایرانی بزرگ شده اند.

یک مدرسه ویژه خارجیان در شهر مرودشت در مساحت 1675 متر مربع با 150 میلیارد ریال اعتبار با مشارکت کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و اداره کل نوآوری ، توسعه و تجهیزات احداث می شود. دور. مدارس.

انتهای پیام