اخبار عمومی

تولید روزانه ۸۸ تن گوشت قرمز در لرستان/ ۴ هزار تن عسل تولید شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

صادق اسداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین با اشاره به اینکه حدود ۱۱ درصد تولیدات بخش کشاورزی استان مربوط به حوزه دامپروری است، اظهار داشت: اما از لحاظ ارزش، ۴۶ درصد ارزش تولیدات کشاورزی استان مربوط به حوزه دامپروری است.

تولید روزانه ۸۸ تن گوشت قرمز در لرستان

وی با بیان اینکه در لرستان در کنار تولید مرغ صنعتی در لرستان، سالانه بین دو هزار تا دو هزار و ۵۰۰ تن گوشت سایر ماکیان شامل بوقلمون، بلدرچین، کبک و… تولید می‌شود، عنوان کرد: همچنین طی ۱۰ ماهه امسال، ۲۷ هزار تن گوشت قرمز در استان تولید شده است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان تأکید کرد: روزانه ۸۸ تن گوشت قرمز در لرستان تولید می‌شود.

اسداللهی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه از این ۸۸ تن گوشت قرمز، ۶۰ در استان مصرف و تقریباً ۱۸ تن دیگر به خارج از استان صادر شده است، افزود: میزان تولید گوشت قرمز در استان طی امسال نسبت به سال گذشته ۳.۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

تولید ۴ هزار تن عسل در لرستان

وی همچنین با اشاره به میزان تولید عسل در لرستان، عنوان کرد: میزان تولید عسل در استان طی سال گذشته سه هزار و ۸۰۰ تن بوده که امسال این عدد به چهارهزار تن رسیده است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان، تأکید کرد: بر خلاف تمام محصولات، عسل به‌صورت سرشماری بوده و نیروهای ما به زنبوردار مراجعه می‌کنند و وضعیت را می‌سنجد.

اسداللهی با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۴۳۵ هزار کلونی زنبورعسل در استان داشتیم، گفت: این عدد امسال به ۴۹۲ هزار کلونی زنبورعسل رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد کلونی‌های زنبورعسل در لرستان حدود شش درصد طی امسال نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است، افزود: همچنین تولید عسل در استان پنج درصد افزایش پیدا کرده است.

هدف‌گذاری برای تولید ۱۱ هزار تن تخم‌مرغ

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تولید روزانه شیر خام در لرستان به طور میانگین ۶۳۰ تن است، افزود: این عدد در مقایسه با سال گذشته که تقریباً ۵۷۴ تن بوده، ۹.۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

اسداللهی، تأکید کرد: در سال جاری و انتهای سال گذشته پنج تا شش گاوداری در استان وارد چرخه تولید شد.

وی همچنین میزان تولید تخم‌مرغ در لرستان طی امسال را ۹ هزار و ۴۰۰ تن عنوان کرد و گفت: هدف‌گذاری ما طی امسال تولید ۱۱ هزار تن تخم‌مرغ است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه باتوجه‌به راه‌اندازی دو واحد مرغ تخم‌گذار در استان طی سال گذشته، تولید تخم‌مرغ صنعتی در استان ۵۰ درصد افزایش پیدا کرد، گفت: لرستان در حوزه دامپروری، علاوه بر تأمین نیاز خود، بخش اعظمی از تولیدات خود را به خارج از استان صادر می‌کند.