اقتصادی

تمهیدات صورت گرفته در پی مسمومیت دانشجویان

یکی از مسئولان دانشگاه به آنا گفت؛

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی اراک از تمهیدات این دانشگاه پس از مسمومیت دانشجویان خبر داد.

گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا: شورای اتحادیه سراسری دانشجویان در آخرین ساعات پنجشنبه شب از مسمومیت تعدادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی اراک خبر داد و تاکید کرد که دانشجویان این دانشگاه نیز دچار مسمومیت شده اند. با علائم بدن درد، اسهال و استفراغ بعد از مصرف غذای دانشگاه. . وضعیت مسمومیت دانشجویان به گونه ای است که بسیاری از دانشجویان از خوابگاه های دانشجویی به بیمارستان منتقل شده اند.

سعید مجدی فر معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی اراک ضمن تایید علائم این بیماری و مراجعه دانشجویان به بیمارستان این شهر به خبرنگار آنا گفت: هنوز مشخص نشده که منشاء شیوع این بیماری چه بوده است. منبع اصلی در حال بررسی است و نظر با دانشگاه علوم انجام خواهد شد.پزشکی، گروه بهداشت و دامپزشکی منابع رسمی اظهار نظر هستند.نمونه برداری توسط کارشناسان گروه دامپزشکی در اتاق خواب، خود -سرویس و همچنین ذخیره آب و غذا که از فردا منتشر می شود.این گزینه را داده ایم در صورتی که مشکل سلف سرویس باشد تا زمان انتشار نتایج آزمایش رسمی به تعویق بیفتد که منبع خطا تا زمانی که افکارمان را جمع نکنیم مال ما نیست تا به وضعیت قبلی برگردیم و تا زمان انتشار گزارش نمونه گیری هیچ اظهارنظر غیررسمی نخواهیم کرد و نتیجه گزارش مقامات رسمی را پیگیری می کنیم.

وی در خصوص آمار مراجعه کنندگان به بیمارستان با بیان اینکه مرکز بهداشت آمار همه دانشجویان را به شکل خود می گیرد اما هنوز به صورت رسمی اعلام نکرده است، می گوید: آماری که داریم. تاکنون علائم دانشجویان در خوابگاه مشخص شده است.اسهال، دل درد، بدن درد و البته علائمی مانند استفراغ کمتر به چشم می خورد و تا دیروز 110 نفر به بیمارستان مراجعه کردند که از این تعداد مراجعات مکرر زیاد است.وی برگشت. 110 نفر از بیمارستان های اراک و تعدادی از دانش آموزان برای مداوا به شهرستان های خود مراجعه کردند.

دانشگاه صنعتی اراک برای روشن شدن تمامی ابعاد این حادثه با مسئولان همکاری کرده است. معاون دانشجویی این دانشگاه ادامه می دهد: ما در مصر هستیم، وضعیت صفر تا یک درصد است، در این راستا برخی پروتکل های بهداشتی را دنبال می کنیم و نگاه بدبینانه ای در پیش گرفته ایم تا مشکل از ما نباشد. در همین راستا از دیروز به دانش آموزان غذا می دهیم به این ترتیب سلف سرویس را تعطیل کردیم از مواد غذایی موجود استفاده نکردیم و غذای تازه و گرم از بازار خریداری شد و از فویل آلومینیومی با یک بار مصرف استفاده شد. اما به دلیل اینکه برخی از دانش آموزان به دلیل علائم گوارشی هنوز بیمار هستند.

بیشتر بخوانید:

وی در مورد تعداد دانشجویان و میزان مشارکت می گوید: اکثر دانشجویان ما شرکت کردند و اخبار مربوط به آن در کانال های داخلی دانشگاه منتشر شد اما در خبرگزاری ها منعکس نشد. از روز مسمومیت تا به امروز شهروندان از کانال داخلی دانشگاه شنیده و نظر داده اند، منتظر هستیم تا بدانیم چه پروتکل هایی را دنبال کرده ایم و نتایج آزمایش ها را انجام داده ایم، اما هیچ خبرگزاریی نتیجه نمونه ها را پیگیری نکرده است. یا وضعیت دانشجویان و خبرگزاری آنا اولین خبرگزاریی است که پیگیر وضعیت است».

یک پزشک با همکاری دانشگاه علوم پزشکی از خوابگاه دانشجویانی که از شهرهای دور به آراکا آمده بودند بازدید کرد. وی در این خصوص اظهار داشت: علاوه بر معاینه، داروها را تهیه کردیم و طبق رژیم غذایی که دانشگاه علوم پزشکی ارائه کرد، برخی از غذاها را برای دانشجویان حذف کردیم، مثلاً آنها را روی کباب ندهید و داشته باشید. خورشت”.

** مسمومیت دانش آموزان نباید مانند دومینو ادامه یابد

در هفته گذشته به غیر از دانشگاه صنعتی اراک گزارش هایی مبنی بر مسمومیت در سه دانشگاه دیگر کشور نیز منتشر شد. به گفته مجدی فر، عجیب است که در چند دانشگاه همزمان چنین اتفاقی بیفتد و در این باره می گوید: باور نکردنی است که 4 سرآشپز همزمان اشتباه می کنند و ما اصرار داریم که ریشه آن را پیدا کنیم. علت مشکل است و نباید این اتفاقات لازم بیفتد و اگر عمدی است عواقب آن اتفاق را بفهمند و مثل دومینو ادامه ندهند و دیگر دانشگاه ها درگیر نشوند. در این شرایط، نهادهای نظارتی باید فورا وارد عمل شوند.”

وی در پایان تصریح کرد: اگر زمانی فقط یک دانشگاه درگیر مشکلی باشد و دانشگاه های دیگر مشکلی نداشته باشند، اشتباه قطعی در آن دانشگاه رخ داده است. درگیری همزمان در دو دانشگاه است. من چشم انتظار خواهم بود. این مشکل به زودی حل خواهد شد و ما سعی کرده ایم دانش آموزان خود را حفظ کنیم.

انتهای پست/4167/

انتهای پیام/