اقتصادی

برقی شدن حمل‌ونقل تهران با مشارکت مپنا و شهرداری – خبر فوری

مدیرعامل شرکت گروه مپنا گفت: برقی‌سازی حمل‌و نقل را در بخش‌های مختلف شامل خودروها، موتورسیکلت‌ها، اتوبوس‌ها وزیرساخت‌های شارژ و نرم‌افزاری دنبال می‌کنیم و غیر از همکاری با شرکت‌های خودروساز، همکاری جدی با مجموعه شهرداری تهران رادر این زمینه آغاز کرده‌ایم، با مجموعه شهرداری تهران دو قرارداد در زمینه برقی‌سازی حمل‌ونقل امضا شده و دو قرارداد هم در حال مذاکره داریم.

به گزارش خبر فوری،   محمد اولیاء امروز در نشستی خبری با بیان اینکه وزیر صنعت و شهردار تهران تصمیم به برقی‌کردن خودروهای تهران گرفته‌اند و ما قراردادی برای تأمین ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی به ارزش ۷۰۰۰ میلیارد تومان منعقد کرده‌ایم، گفت: برای ایجاد زیرساخت‌های برقی شهر تهران اولین فاز آغاز شده و در ۶ یا ۷ نقطه شهر، ایستگاه‌های شارژ خودرو و موتورسیکلت برقی احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمینه احداث ۵۰۰۰ دستگاه شارژر و ۱۲۰ هزار موتورسیکلت برقی همکاری داریم و  مذاکراتی در زمینه تاکسی برقی در تهران آغاز شده است، اظهار کرد: شرکت مشترکی بین مپنا و شهرداری تهران با نام شرکت زیرساخت شارژ تأسیس می‌شود که مسئولیت نگهداری و بهره‌برداری از ایستگاه‌های شارژ را برعهده خواهد داشت.

واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان تا پایان هفته راه‌اندازی می‌شود

وی با بیان اینکه واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان تا پایان هفته راه‌اندازی می‌شود و در زمینه سوخت پشتیبان در نیروگاه قشم به نتیجه رسیده‌ایم، گفت: واحد موبایل تولید برق یک طراحی منحصر به‌فرد است که ویژگی آن، نصب و بهره‌برداری سریع است، یکی از این واحدها هفته اول مرداد از کارخانه خارج شده و هفته آینده در محل نیروگاه پرند، به بهره برداری می‌رسد.

او با بیان اینکه واحد نیروگاه المهدی و واحدهای بادی جدید در دست راه‌اندازی است، اظهار کرد: یکی ازمشکلات و مسائل مهم،   بحث نقدینگی در اجرای پروژه‌ها،   مطالبات انباشته و تأمین مالی است که اگر در زمینه تأمین نقدینگی و پرداختمطالبات اقدام شود، بهتر می‌توانیم برای راه‌اندازی واحدها برای تابستان ۱۴۰۳، نقش‌آفرینی کنیم.

وی با بیان اینکه مپنا از مزیت خود در زمینه تکنولوژی ساخت توربین استفاده کرده و به تعمیر متورهای هواپیماورود کرده است و در  این زمینه موفق به اخذ گواهی‌های مربوطه که استانداردهای سخت‌گیرانه‌ای دارند شده است، گفت: هم‌اکنون اینظرفیت در مجموعه گروه  وجود دارد که تعمیرات موتور هواپیما را به صورت جزئی و کامل به انجام برسانیم.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.