اخبار حوادث

آمار جهانی کرونا؛ نیوزیلند رکورددار مبتلایان و فوتی‌های روزانه

آفتاب‌‌نیوز :

بنابر اعلام جدول جهانی ورلداُمتر همچنین نیوزیلند با ثبت چهار فوتی و بیش از ۵۰۰ ابتلای جدید، بالاترین آمار مبتلایان و تلفات کرونایی را در ۲۴ ساعت گذشته گزارش کرده‌ است.

بنابر داده‌های جدول مذکور که از تاریخ ۲۹ ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی ثبت آمار رسمی کرونایی را آغاز کرده است، تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری در دنیا به ۶۹۱ میلیون و ۸۲۷ هزار و ۴۵۱ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۹۰۲ هزار و ۱۷۶ بیمار کووید نیز تأیید شده است.

آمریکا همچنان با ثبت بیش از ۱۰۷ میلیون ابتلا و بیش از یک میلیون و ۱۶۰ هزار فوتی به ترتیب رکورد ابتلا و مرگ‌های کرونایی را در کل دنیا دارد.

پس از ایالات متحده، دو کشور هند و فرانسه با عبور از ۴۰ میلیون ابتلا، به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به لحاظ آمار کل مبتلایان اشغال کرده‌اند و همچنین در فهرست آمار فوتی‌های این بیماری در حال حاضر بعد از آمریکا، برزیل با بیش از ۷۰۰ هزار فوتی و هند با بیش از ۵۰۰ هزار فوتی، بیشترین مرگ‌ و میر کرونایی را به ثبت رسانده‌اند.

در اروپا نیز روسیه با ثبت بیش از ۳۹۹ هزار فوتی، بالاترین آمار مرگ‌های کرونایی در این قاره را تاکنون گزارش کرده است.

تازه‌ترین آمار کرونا در نقاط مختلف دنیا به تفکیک کشورها و با تقسیم‌بندی‌های قاره‌ای، منطقه‌ای و موضوعی در جدول جهانی ورلداُمتر به‌روز رسانی می‌شود.

به گزارش خبر فوری، سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

کارگروه خبری مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی انتقال احساسات و امواج رویدادها به خوانندگان هستم. از طریق زبان زنده و روان، مخاطبان را در قلب رویدادها قرار می‌دهم.