اخبار سلامت

تصویر شگفت انگیز ناسا از همنشینی ماه و مشتری!

تصویر امروز ناسا، مشتری و بزرگ‌ترین قمرهایش را زیر ماه نشان می‌دهد. بسیاری از منجمان آماتور و دوست‌داران آسمان در سراسر سیاره زمین، از مقارنه ماه و سیاره مشتری تقریباً در اواسط ژوئن لذت بردند.

در تصویر امروز ناسا چه می‌بینیم؟

این تصویر را «مورون د لا فرانترا» (Morón de la Frontera) در اسپانیا گرفته شده است. هلال بسیار پرنور ماه (سمت چپ)، نور خود را از خورشید دریافت می‌کند، درحالی‌که سمت تاریک ماه (سمت راست) در اثر زمین‌تاب (Earthshine) روشنایی ضعیفی دارد.

زیر ماه، قمرهای درخشان گالیله‌ای به‌صورت مورب از چپ به راست ردیف شده‌اند: کالیستو، گانیمد، آیو (به‌دلیل نزدیکی زیاد به مشتری به‌سختی دیده می‌شود) و اروپا. درواقع کالیستو، گانیمد و آیو بزرگ‌تر از قمر زمین هستند و اروپا کمی کوچک‌تر است. «جونو» (Juno)، فضاپیمای رباتیک ناسا، درحال‌حاضر درحال چرخش به دور مشتری است و تنها یک هفته پیش از نزدیکی آیو عبور کرد.

تصویر روز ناسا: دیدار ماه با مشتری

تصویر روز ناسا: دیدار ماه با مشتری

امشب نیز مقارنه‌ زیبای ماه و مشتری است. اگر به آسمان نگاه کنید، این دو جرم درخشان را که به‌صورت زاویه‌ای نزدیک به هم قرار دارند، مشاهده خواهید کرد.

227227

بخش علوم پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.