اخبار فرهنگی

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی منصوب شد

در پی تصمیم رئیس جمهور برای انتصاب اعضای هیأت کتابخانه های عمومی کشور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی مهدی رمضانی را به عنوان دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور منصوب کرد.

به گزارش خبر فوری، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن حکم محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر است:

«با توجه به شایستگی و سوابق مهم جنابعالی و طی حکمی شماره 7882 ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 22 فروردین 1401 به عنوان عضو افتخاری هیأت امنای کتابخانه‌های عمومی منصوب می‌شوید. دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور.

امیدوارم با تکیه بر دانش و تجربیات اندوخته و توانمندی های فرهنگی خاص ایشان، مأموریت های ذیل را به طور ویژه در دستور کار قرار دهید:

1- سازماندهی مجدد سازمان بر اساس به روز رسانی مستمر قانون اداره آن.

2- تدوین و اجرای برنامه آینده نگر و دانش بنیان برای مدیریت صحیح ظرفیت و مجموعه فعالیت های سازمان.

3- تدوین برنامه و بودجه منظم و منسجم برای سازمان بر اساس سیاست های کلان مصوب هیأت.

4- اقدامات ویژه به ویژه در زمینه مدیریت اقتصادی و تامین منابع مالی پایدار برای آنها.

5- اصلاح ساختار سازمانی سازمان به ویژه ایجاد «گروه کتاب و مطالعه» به منظور استفاده مستمر از مطالعات به روز در زمینه فعالیت سازمان و همچنین استفاده سیستماتیک از اطلاعات. سیستم. زیرا سازمان دارایی ها و درآمدهای ویژه ای را تولید می کند.

از درگاه خداوند متعال توفیق روز افزون در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تحقق اهداف دولت مردمی تحت عنایت رهبر فرزانه حضرت ولی عصر (عج) و حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) را خواستارم. مانند).”

مهدی رمضانی متولد 1362، فارغ التحصیل رشته اندیشه سیاسی اسلامی از دانشگاه آزاد اسلامی است.

رمضانی پیش از این به عنوان رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور فعالیت می‌کرد و از سوابق اجرایی وی معاونت توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتاب، معاون مرکز اسناد انقلاب اسلامی، رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی مرکز فرهنگی و هنری می‌توان به فعالیت‌های خود اشاره کرد. عضو شورای سیاستگذاری نمایشگاه های فرهنگی تهران عضو کمیته کتاب و نشر مشاوران جوانان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضو موسسه انتشارات شهر و نایب رئیس کتاب کار. گروه شورای فرهنگی شورای عالی و عضو شورای سیاسی جمهوری اسلامی ایران.

انتهای پیام/