اخبار جامعه

برخورد با ساخت‌ وسازهای غیرمجاز درفیروزکوه/پایش ۶۵تغییر کاربری و آزادسازی۲۱۵ ساخت وساز غیر مجاز

فرماندار شهرستان فیروزکوه با تأکید بر برخورد قاطع با ساخت و سازهای غیرمجاز درفیروزکوه از پایش و پیگیری ۶۵ مورد تغییر کاربری در سطح شهرستان فیروزکوه طی سال جاری خبر داد.

محمد حیدری منش در گفت‌وگو با خبر فوری، با اشاره به راه اندازی گشت روستا به روستا برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهرستان فیروزکوه، گفت: در راستای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهرستان از ابتدای سال جلسات مختلفی را پیرامون ستاد ساماندهی ساخت و ساز غیرمجاز داشتیم؛ لذا با همکاری دستگاه قضایی اتفاقات خوبی در این حوزه افتاده و باعث شد اراضی ملی و تغییر کاربری ها به شکل سابق بازگردانده شود.

پایش ۱۳ روستای فیروزکوه 

وی افزود: در سطح شهرستان فیروزکوه مقرر شد در گشت روستایی با حضور مجموعه هایی همچون محیط زیست، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، بنیاد مسکن، مجموعه آب منطقه ای و بخشداری ها به صورت روستا به روستا، پایش شوند. در همین راستا تاکنون ۱۳ روستا پایش شده است که در جریان این پایش‌ها هم داخل بافت، بنیاد مسکن وضعیت ساخت و ساز را بررسی می کند و هم در خارج بافت، اراضی باغات و کشاورزی اگر ساخت و سازی باشد بررسی و گزارش آن به دستگاه متولی ارائه می‌شود.

پایش و پیگیری بیش از ۶۵ تغییر کاربری در فیروزکوه از ابتدای سال تاکنون

فرماندار شهرستان فیروزکوه ادامه داد: در نتیجه کار گشت روستا به روستا در سطح شهرستان فیروزکوه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۶۵ تغییر کاربری پایش و مورد پیگیری قرار گرفته است. قطعا هر جایی قرار باشد ساخت و سازی صورت گیرد و بنایی احداث شود باید مجوز داشته باشد. وقتی برای مجوز اقدام می‌شود از دستگاه های مختلف استعلام صورت می‌گیرد که امکان ساخت و ساز وجود دارد یا خیر و این اطلاع رسانی در روستاها نیز انجام شده است.

آزادسازی ۲۱۵ مورد از ساخت و سازهای غیر مجاز فیروزکوه 

وی در تشریح آزادسازی ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح این شهرستان نیز گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۱۵ مورد از ساخت و سازهای غیر مجاز شهرستان آزادسازی شده که مساحتی حدود ۳۰۰ هکتار را با ارزش ریالی بیش از ۲۱۵ میلیارد تومان شامل می شود. همچنین ۴۲۹ اخطار جهاد کشاورزی برای ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهرستان داشته‌ایم.

انتهای پیام

تیم خبری اجتماعی

پژوهشگر جامعه‌شناسی با تمرکز بر تحولات جمعیتی و تأثیر آنها بر ساختار اجتماعی.