اخبار عمومی

«بی نشان» از واقعیت/ این کدام سایت خبری است؟!

نگران نباشید، آشنایی بینندگان تلویزیون با فضای کار و کلیات یک رسانه شبکه پرمخاطب و استرس های ناشی از کار رسانه ای خوب است، اما به نظر من کار خوب به یکباره انجام نمی شود. راه خوب و اگر کارگردان سریال از مشاور رسانه ای استفاده کند. پیروزی او قانع کننده تر بود.

در این قسمت های اولیه، اغلب دو مشکل اساسی سریال «بی نشان» دیده می شود.

اولین چیزی که تقریباً هر شب در این سریال نمایش داده می شود و بزرگترین جذابیت آن محسوب می شود، نمایش غیرواقعی دفتر خبرگزاری است.

در حالی که در خبرگزاری ها و سایت های خبری پرمخاطب کامپیوتر و به خصوص لپ تاپ حرف اول را می زند و برای فضای رسانه آنلاین کاملا ضروری است اما در دفتر سایت خبری سریال کمتر از لپ تاپ یا کامپیوتر دیده می شود.

نکته خنده دار ماجرا، میز بزرگی است که وسط دفتر کار گذاشته شده و کارمندان دور آن نشسته اند و با قلم و کاغذ به سبک روزنامه قدیم می نویسند و تنها کارشان پاس دادن اوراق است.

این روزها حتی در دفاتر روزنامه ها به این شکل نوشته نمی شود و خبرنگاران و نویسندگان شخصا مطالب را می نویسند و با استفاده از همان لپ تاپ برای سردبیر یا سردبیر صفحه یا آرای صفحه و غیره ارسال می کنند.

نکته بعدی که باز هم عدم آشنایی کارگردان با فضای رسانه های مجازی و خبرگزاری ها و سایت های خبری را نشان می دهد، مربوط به استخدام زنی است که در صفحات روزنامه ها و مجلات حضور داشته است. برای صفحه سایت قرارداد بسته است.

سایت های خبری و خبرگزاری ها هر روز به صفحات نیاز ندارند. فقط طراحی اولیه سایت یا خبرگزاری است که در ابتدا توسط شرکت های طراحی سایت انجام می شود، مثل روزنامه نیست که برگه رای هر روز شکل و شمایل صفحه را عوض کند. اما در این مجموعه گفته می شود که طراحی صفحه وب سایت مانند روزنامه است.

اگر آقای قویدل مشاور رسانه ای داشت می توانست این خانم را به عنوان طراح اینفوگرافیک معرفی کند. این روزها اینفوگرافیک به بخش مهمی از گزارش برای خبرگزاری ها و سایت های خبری تبدیل شده است.

البته دفتر مدیر سایت هم جالبه چون همه چیز روی میز مدیر هست به جز لپ تاپ یا کامپیوتر ساده!

اینها اصول اولیه ای بود که باید در سریال بشن رعایت می شد اما نشد.