اخبار ورزشی

در حق نمایشنامه‌های ایرانی کم لطفی شده است/اجرا در سنگلج باعث افتخارم بود

یک کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با آنا؛

در حق نمایشنامه‌های ایرانی کم لطفی شده است اجرا در سنگلج باعث افتخارم بود

کارگردان نمایش «تخت و خنجر» عنوان کرد: اجرای نمایش ایرانی چالش‌های خاص خود را دارد، چرا که این دست نمایشنامه‌ها کمتر مورد حمایت قرار می‌گیرد، اما باعث افتخارم است که در سنگلج یک نمایشنامه ایرانی را به صحنه ببرم.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «تخت و خنجر» به نویسندگی داوود فتحعلی‌بیگی و کارگردانی محمدعلی نجف‌پور، از ۲۴ بهمن تا ۱۱ اسفند ساعت ۱۷ در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می‌رود.

فرشاد فرهادپور، رضا حسینی، عرفان موسوی، مهدی خدابخشی، کسری هدایت نیا، امید آزادخانی، سوگند صادقی، احمد احمدی، علی ایزدی، کوروش قدرتی، ناصر پارسا آنلاین، آرش سبحانی، حسام شیزری، ابوالفضل طباخی، احسان مرادی، بهداد قوی قلب، زهره شریفی، مهسا میدانکی، فاطمه مهدوی، آیدا زینالی، آنیتا شریعتی، علیرضا ابراهیم خانی، عطیه فخارزاده به عنوان بازیگر محمدعلی نجف‌پور را در این نمایش همراهی خواهند کرد.

محمدعلی نجف پور کارگردان این نمایش در گفت‌وگو با آنا گفت: سال ۹۸ بعد از اجرای نمایش «پروانه‌های الجزایری» به نویسندگی پیام لاریان، تصمیم گرفتم که نمایشنامه‌ای برای کارگردانی انتخاب کنم، خیلی تحقیق کردم که این نمایشنامه دغدغه‌‌ام باشد. متوجه شدم از سوی کارگردانان ایرانی استقبال کمی به نمایشنامه‌های ایرانی می شود، بنابراین، تصمیم گرفتم به عنوان یک هنرمند نمایش ایرانی کار کنم.

وی در این باره افزود: چندین نمایشنامه مختلف خواندم، بین همه‌ آنها نمایشنامه «تخت و خنجر» را برگزیدم، به نظرم کم لطفی شدیدی شامل حال نمایشنامه تخت و خنجر شده بود چرا که حدود بیست سال این نمایشنامه اجرا نشده بود.

نجف پور در پاسخ به این سوال که معضلات تولید نمایش ایرانی چیست، گفت: تولید نمایش ایرانی چالش‌های خاص خود را دارد و کمتر مورد حمایت قرار می‌گیرد. من با یک گروه بازیگر بیست و دو نفره شروع به تمرین کردم، پج نوازنده داشتیم چرا که کار موسیقی زنده دارد و بنابراین به طور کلی چهل نفر درگیر کار هستند. تمرینات نمایشنامه «تخت و خنجر» چهارده ماه زمان برد و بعد از چهارده ماه از بیست و چهارم بهمن ماه در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه رفته‌ایم.  

وی با اشاره به اینکه باعث افتخار است روی صحنه سنگلجی که بزرگانی چون سعدی افشار به صحنه رفتند، ما هم قدم می‌گذاریم، تأکید کرد: قلبا دوست داشتم که در این تماشاخانه به روی صحنه بروم و خدا را شاکرم که این اتفاق افتاد، چرا که این سالن قدیمی‌ترین تماشاخانه فعال در سطح کشور است، این قدمت باعث شد وسوسه‌ام برای به اجرا بردن نمایش تخت و خنجر در این تماشاخانه بیشتر شود و به هرحال این سالن مختص نمایش‌های ایرانی نیز هست و الان این افتخار نصیب من شده که نمایشنامه‌ای به این پرباری را به اجرا ببرم.

بخش ورزشی

با استفاده از تحلیل‌های دقیق و ارائه‌ی آمار و ارقام، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی داده‌ها و آمارهای جالب و کاربردی درباره‌ی عملکرد تیم‌ها، بازیکنان و رویدادهای ورزشی می‌پردازم. هدفمندی خود را در افزایش دانش و اطلاعات ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای داده‌های جذاب و آماری ورزشی همراه شوید.