اقتصادی

چرا ایجاد شغل در تعاونی ها پول زیادی نمی خواهد؟

اقتصاددانان معتقدند در حالی که ایجاد شغل در بسیاری از بخشها گران است ، ایجاد مشاغل در بخش تعاونی هزینه کمتری دارد و پایدارتر از سایر بخشهای اقتصادی است. مزایای بخش تعاونی چیست که می توان با مبالغ کم کسب و کار راه اندازی کرد؟

به گزارش خبر فوری ، موضوع اشتغال و بیکاری یکی از اصلی ترین چالش های اقتصاد کشور است که اگر به آن رسیدگی نشود ، پیامدهای وسیع اجتماعی و اقتصادی را در پی خواهد داشت.

کارشناسان می گویند برای ایجاد مشاغل در بخش های مختلف ، باید ارقام متفاوتی هزینه شود ، بنابراین اگر در گذشته امکان ایجاد شغل با هزینه کم و سرمایه گذاری 100 تا 150 میلیون تومان وجود داشت ، اکنون باید شغلی پایدار ایجاد کرد. به بیش از 400 میلیون تومان. در برخی موارد تا یک میلیون تومان تخمین زده می شود.

به گفته آنها ، به دلیل سرعت بخشیدن به رشد جمعیت ، به ویژه جمعیت جوان جویای کار ، گسترش شهرنشینی و عوامل مختلف مانند افزایش هزینه های زندگی ، دستمزد ، تورم ، تحصیلات و مهارت ها ، هزینه ایجاد شغل را افزایش داده است.
علی حیدری ، کارشناس کار در گفت وگو با خبر فوری ، هنگام ارزیابی هزینه ایجاد شغل در بخش های اقتصادی اظهار داشت: به طور کلی ، ما برای ایجاد اشتغال در کشور به رشد اقتصادی نیاز داریم و اگر اقتصاد به ثبات و رشد لازم نیاز داشته باشد ، می توانیم ایجاد کنیم. مشاغل در کشور. “

سرمایه گذاری در ایجاد اشتغال در بخشهایی مانند صنعت و کشاورزی از بخش خدمات مهمتر است و علیرغم ایجاد مشاغل زیاد در این بخش ، کمبود آب کشور ، خشکسالی و دسترسی زیاد به آب و نرخ بالای وام های بانکی در این بخش نمی تواند منتظر ایجاد شغل کوتاه مدت باشید مگر اینکه به روش های دیگر و تغییر در مدل کشت متوسل شود.
این کارشناس کار همچنین معتقد است که ایجاد شغل در بخش صنعتی مستلزم سرمایه و هزینه های بالایی است و می گوید که بخش عمده این بخش در انحصار دولت است و شرایط و زمینه های خاص خود را برای ایجاد شغل ، ایجاد اشتغال دارد. حداقل 400 میلیون گوجه فرنگی در این بخش مورد نیاز است.

حیدری معتقد است که با افزایش وضعیت اقتصاد کشور و افزایش نرخ بهره وام های بانکی ، باید به بخش هایی که منجر به کاهش هزینه ها و ایجاد اشتغال پایدار می شود ، توجه شود.
در همین حال ، بهمن عبدالهی ، رئیس اتاق تعاون ایران ، به خبر فوری گفت که راه حل بسیاری از چالش ها و مشکلات کشور تقویت بخش تعاونی است: تعاونی ها شرکت های کوچک اقتصادی هستند که به طور مستقیم و غیر مستقیم مشارکت در رشد اقتصادی ، رشد بهره وری ، اشتغال دارند. و رشد و رشد تولید ملی.
به گفته وی ، تعاونی ها محبوب ترین بخش اقتصاد هستند و دارای ویژگی ها و مزایای منحصر به فردی مانند توزیع مستقیم ثروت و درآمد ، رفع فقر و تبعیض ، حذف میانجیگری و میانجیگری ، منفعت عمومی و اشتغال پایدار هستند.

رئیس اتاق تعاون می گوید: توانایی ایجاد شغل در بخش تعاونی و هزینه کم ایجاد مشاغل اهمیت توجه بیشتر به بخش تعاونی را بیش از گذشته نشان می دهد ، بنابراین هزینه ایجاد شغل در تعاونی ها یک دهم است. از سایر بخش ها و ایجاد 100 میلیون تومان شغل در تعاونی ها.

عبدالله افزود که بخش تعاونی دارای بزرگترین شبکه زنجیره ای فروشگاه است و بنابراین ، علاوه بر ظرفیت بالای اشتغال ، نقش م effectiveثری در تامین و توزیع کالاها و نیازهای اساسی مردم دارد. در بخش مسکن می توان با استفاده از ظرفیت تعاونی های مسکن مشاغل زیادی ایجاد و فعال کرد.

به گفته وی ، بسیاری از تعاونی ها در حال حاضر در روندهای مختلف تولید ، توزیع و خدمات در کشور فعالیت می کنند و به عنوان شرکت های کوچک ، کم هزینه و با عملکرد بالا ، به اشتغال پایدار و گسترده در کشور کمک می کنند.

به گزارش خبر فوری ، آمارها نشان می دهد نزدیک به 100 هزار تعاونی با بیش از 14 میلیون نفر جمعیت در کشور در کشور فعالیت می کنند که بیش از 1.7 میلیون فرصت شغلی ایجاد کرده است.
در هفته تعاونی امسال ، 268 میلیارد اعتبار و سرمایه گذاری 7000 نفر با 268 پروژه تعاونی راه اندازی شد که نشان دهنده ظرفیت بالای اشتغال آن در این بخش دولتی است.

انتهای پیام