اخبار عمومی

ابعاد عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم متجاوز صهیونیستی

آنچه در موضوع حمله دلاورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع رژیم ددمنش صهیونیستی از منظر رسانه‌ای مهم به نظر می‌آید، توجه افکار عمومی جامعه به بیانیه‌های رسمی صادر شده به وسیله نهادها و مقام‌های مسئول است. بی‌تردید حمله موفقیت‌آمیز جمهوری اسلامی ایران به مواضع نظامی حساس رژیم صهیونیستی حس غرور ملی را در دل‌های تک تک ایرانیان احیا خواهد کرد.

به گزارش خبر فوری، «راهبرد معاصر» نوشت: نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی ازجمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، ده‌ها فروند موشک و پهپاد به سمت اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.

در حمله ۱۳ فروردین رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق که به وسیله جنگنده‌های ارتش صهیونیستی انجام شد، سردار محمدرضا زاهدی فرمانده مستشاران سپاه در سوریه و لبنان به همراه سردار حاج رحیمی و پنج نفر دیگر از همرزمانشان به شهادت رسیدند. ۲۲ فروردین آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی)، رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز عید فطر با بیان حمله رژیم ددمنش به کنسولگری ایران در دمشق تأکید کردند: در عرف جهانی حمله به کنسولگری و سفارت هر کشور، حمله به خاک آن کشور محسوب می‌شود و رژیم سرتا پا خباثت صهیونیستی باید برای این جنایت تنبیه شود و خواهد شد.

 
فرمانده کل قوا همچنین در پیام تسلیت شهادت سرداران زاهدی و حاج رحیمی تأکید کردند: رژیم خبیث به‌دست دلاورمردان ما مجازات خواهد شد. آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد، به حول و قوه‌ الهی.

انتظار می‌رود اینک که عملیات دلاورمردان سپاه به ثمر نشسته است و شاهد سیلی به گوش جنایتکاران صهیونیست هستیم، افراد غیر مسئول از موضع گیری شتاب زده خودداری کنند

لزوم توجه به بیانیه های رسمی

آنچه در موضوع حمله دلاورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع رژیم ددمنش صهیونیستی از منظر رسانه ای مهم به نظر می آید، توجه افکار عمومی جامعه به بیانیه های رسمی صادر شده به وسیله نهادها و مقام های مسئول است. بی تردید آنچه در روزهای اخیر از آن به عنوان «حملات شبکه های اجتماعی» یاد می شود، ناشی از توجه نکردن به این اصل مهم است که اقدامات نظامی را باید نهادهای ذی ربط اطلاع رسانی کنند و بازنشر برخی پیام های موهوم در شبکه های اجتماعی ناپسند، گمراه کننده و در برخی موارد مخل برخی پارامترهای عملیاتی است.

 انتظار می رود اینک که عملیات دلاورمردان سپاه به ثمر نشسته است و شاهد سیلی به گوش جنایتکاران صهیونیست هستیم، افراد غیر مسئول از موضع گیری شتاب زده خودداری کنند و خارج از مفاد بیانیه های رسمی ارگان های ذی ربط مطالبی غیر مستند منتشر و بازنشر نشود.

 
ایجاد حس حماسی، ملی و دینی در جامعه

بی تردید حمله موفقیت آمیز جمهوری اسلامی ایران به مواضع نظامی حساس رژیم صهیونیستی حس غرور ملی را در دل های تک تک ایرانیان احیا خواهد کرد؛ چه اینکه از آغازین لحظات انتشار خبر حمله دلاورمردان سپاه، شهرها و روستاهای مختلف کشورمان شاهد حضور شبانه ده ها و صدها نفر از مردمی بود که در سال های اخیر جای خالی چنین اقدام غرورآفرین و مقتدرانه ای را در برابر دشمنان ذلیل و خوار جمهوری اسلامی خالی می دیدند.

 مردم نقاط مختلف کشور به سهم خود با پخش شیرینی و شور و هیجان چنین حماسه ملی ای را به یکدیگر تبریک می گفتند و اکنون از رسانه ملی و رسانه های جمعی، کاربران شبکه های اجتماعی و مردم انتظار می رود در عمل به رسالت میهنی خود و در حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی به بازنشر نماهنگ های غرورآفرین و سرودهای حماسی اهتمام ویژه داشته باشند.

 
شاید فرصت مناسبی باشد مساجد و حسینیه ها در محلات مختلف با پخش آهنگ های شاد حماسی همچون زمان پیروزی انقلاب اسلامی، بر طبل شادانه بکوبند و مردم را در شیرینی حمله و پاسخ سخت به جنایتکاران رژیم ددمنش صهیونیستی شریک کنند.

 
از این رهگذر و با کمک بسترهای رسانه ای می توان به تبیین و پوشش گسترده و مناسب آثار و پیامدهای عملیات اقتدارآمیز سپاه بر فضای حاکم بر رژیم صهیونیستی از منظر سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و … پرداخت.

 
لزوم بررسی پیامدهای منطقه ای و بین المللی حمله به رژیم صهیونیستی

رسانه ها وظیفه دارند علاوه بر پوشش لحظه ای تحولات مربوط به حمله جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی، به تبیین چرایی پاسخ مشروع و مقتدرانه ایران در سایه قصور و انفعال سازمان های بین المللی بپردازند.

 
بی تردید علاوه بر منطبق بودن این پاسخ بر منشور ملل متحد، می توان بر لزوم پاسخ جمهوری اسلامی ایران به جنایت های رژیم صهیونیستی بر مبنای مطالبه مردمی تأکید کرد.

 
احتیاط شرط عقل است

تجربه ثابت کرده رسانه ها ازجمله رسانه ملی باید در گزینش کارشناسان و صاحب نظران برای تبیین و تحلیل حمله جمهوری اسلامی به رژیم صهیونیستی نهایت دقت را به کار بندد، زیرا هرگونه اظهارنظر خلاف ممکن است به زیان امنیت ملی باشد و خوراک رسانه ای برای معاندان، رسانه های ضدانقلاب و اذناب داخلی شان فراهم کند.

رسانه ها وظیفه دارند علاوه بر پوشش لحظه ای تحولات مربوط به حمله جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی، به تبیین چرایی پاسخ مشروع و مقتدرانه ایران در سایه قصور و انفعال سازمان های بین المللی بپردازند

انتظار می رود در زمینه حمله سپاه به رژیم صهیونیستی شاهد دعوت از افراد غیرمسئول و موضع گیری های هیجانی و افراطی حتی در تبیین عملیات نباشیم و اظهارات غیر مسئولانه پوشش داده نشود. علاوه بر این، باید از هرگونه تخریب و تضعیف اقدامات انجام شده در پاسخ به شرارت رژیم صهیونیستی به وسیله گروه ها، جریان ها، اشخاص و رسانه ها خودداری کرد تا عملیات روانی دشمن خنثی سازی شود.

 شاید بتوان گفت، برای نخستین بار در سطح رسانه در سال های اخیر بتوان با تمهیدات لازم اظهارات مسئولان را در سطوح مختلف مدیریت کرد و مانع از انتشار هرگونه اظهارات غیر مسئولانه شد.

لزوم کنترل فضای روانی جامعه

بی تردید یکی از شیوه های عملیات روانی دشمن استفاده از ابزار خودتحقیری است که متأسفانه شاهدیم در برهه های مختلف عناصر داخلی و دلسوز انقلاب اسلامی نیز به آن دامن می زنند. در این فضا لازم است رسانه ها علاوه بر مدیریت مطالب و خوراک فکری جامعه، کنترل فضای روانی را در ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی در دست بگیرند.

 
انتشار اخبار کذب درباره سوخت، بالا و پایین شدن ارز، ریزش بورس و … ازجمله مطالبی است که انتظار می رود رسانه ها در پوشش و گزینش آن نهایت دقت و مهارت را به کار بندند تا از سوءاستفاده معاندان جلوگیری شود.

 
مراقب حربه رسانه‌ای دشمن باشید

رژیم صهیونیستی با تبلیغات سیاسی-رسانه ای و رسانه های معاند فارسی زبان تلاش می کند تعداد جان باختگان خود را در عملیات گسترده جمهوری اسلامی ایران پنهان کند و با توسل به ویدئوها و تصاویر دروغین، میزان خسارت های وارد شده را پایین جلوه دهد.

 
رسانه های داخلی و دلسوزان انقلاب اسلامی در حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و به ویژه بازار و کنترل میدانی نقش بسزایی دارند و باید پیامدهای حمله به رژیم صهیونیستی مدیریت شود. در این میان باید از انتشار اظهارات و اقدامات تضعیف کننده عملیات به وسیله اشخاص، گروه ها، رسانه ها و فعالان فضای مجازی خوددای کرد. باز نشر نکردن مطالب ضد ایرانی و لزوم پیگیری حقوقی و قضایی برهم زنندگان امنیت روانی جامعه ازجمله اقدامات دیگری است که از دستگاه های مسیول ازجمله پلیس فتا و قوه قضائیه انتظار می رود.

بازنشر گسترده مواضع و تحلیل‌های همسو

از رسانه ها انتظار می رود مهم ترین عملیات نظامی سال های اخیر جمهوری اسلامی را علیه رژیم صهیونیستی علاوه بر پوشش، با دعوت از سیاستمداران و صاحب نظران بین المللی در راستای حمایت از قدرت قاهره جمهوری اسلامی تبیین و تحلیل کنند.

 
در این میان باید از پوشش اظهارات و اقدام رسانه های محرک و اقدامات تحریک آمیز سایر کشورها برای مداخله منفی در زمینه اقدام  جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی پرهیز کرد. درواقع تلاش رسانه های داخلی باید در راستای ایجاد همگرایی و همراهی سازمان ها، کشورها و جوامع مختلف در مشروع بودن حق جمهوری اسلامی و انعکاس حمایت های بین المللی باشد.

 
ایجاد آمادگی ذهنی در جامعه برای اقدام قاطع متقابل ایران در صورت تداوم اقدامات رژیم صهیونیستی، آمادگی لازم برای خنثی سازی عملیات روانی و رسانه ای رژیم صهیونیستی و غرب در راستای مظلوم نمایی و تضعیف عملیات جمهوری اسلامی نیز ازجمله مواردی است که انتظار می رود رسانه های داخلی و کاربران دلسوز شبکه های اجتماعی به آن توجه ویزه داشته باشند.

 
رسانه ها باید با تولیدات مناسب علاوه بر فراهم کردن خوراک فکری و روانی جامعه، بر آمادگی ایران برای پاسخ محکم و مقتدرانه به هرگونه مداخله و ماجراجویی کشورهای دیگر مانند آمریکا، انگلیس، فرانسه و… تأکید کنند. طبعاً تولید محتوا به زبان های مختلف ذیل هشتگ هایی همچون #دفاع_مشروع_در_داخل و  legitimateDefense# در تمامی شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها می تواند جزو فعالیت های مفید و مؤثر تلقی شود.

 
در نهایت باید درنظر گرفت برجسته سازی اخبار مبتنی بر ایجاد التهاب، به هم ریختگی و آشوب در داخل رژیم صهیونیستی می تواند علاوه بر تقویت وحدت ملی، رسانه های معاند را از تحقق اغراض شومشان در عملیات روانی علیه مردم بازدارد.

انتهای پیام