اقتصادی

عبور ذخیره ارزی چین از مرز ۳.۲ تریلیون دلار

مجموع ذخایر ارزی چین بیش از 3.2 تریلیون دلار بوده است.

به گزارش خبر فوری ، به نقل از بلومبرگ ، پس از تعطیلی طولانی ، فعالیت های تجاری چین از سر گرفته شد. افزایش ذخایر ارزی کشور در ماه ژوئن ادامه داشت. در هفته های اخیر ، بانک مرکزی چین نیز با حجم زیادی از نقدینگی وارد بازار شده است.

بر اساس اعلام دفتر مدیریت امور خارجه چین ، ذخایر ارزی چین 22 میلیارد دلار افزایش یافته و به 3.236 تریلیون دلار رسیده است که نسبت به ماه قبل 22 میلیارد دلار افزایش داشته است.

چین بزرگترین دارنده ذخایر ارزی در جهان است و با توجه به اینکه بخش بزرگی از اقتصاد در حال بازگشایی است ، به احتمال زیاد روند صعودی ذخایر ارزی ادامه خواهد داشت. در ماه های اخیر ، چین به دلیل سیاست های سختگیرانه سرمایه گذاری ، تا حد زیادی از خروج ارز از کشور جلوگیری کرده است.

در پایان این ماه ، چین 114.377 میلیارد دلار ذخیره طلا داشت که 18.4 تریلیون دلار بیشتر از ماه قبل بود.

سخنگوی مدیریت ذخایر ارزی چین ، علی رغم عدم اطمینان روزافزون ، به ثبات فضای کلان اقتصادی چین اشاره کرد و گفت: دولت می خواهد به رشد شدید ذخایر ارزی خود ، بهبود ساختارهای اقتصادی و ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار ارز ادامه دهد. آینده.

وی افزود زیرساخت های اقتصاد چین بسیار قوی است و با اصلاحات لازم برای رفع خطرات و چالش های موجود ، میزان ذخایر ارزی در سطح مطلوب حفظ می شود.

چین بزرگترین دارنده ذخایر ارزی در جهان است. بین 1980 تا 2021 ، کمترین رقم ثبت شده در دسامبر 1980 ، 2.262 میلیارد دلار و بالاترین آن در ژوئن 2014 با 3.9993 میلیارد دلار بود.

انتهای پیام