اخبار حوادث

علت تامه گرایش برخی نوجوانان به مواد مخدر چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر فرخنده جمشیدی در دومین نشست امسال شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که یکشنبه شب (۱۸ تیرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با بیان اینکه دوران نوجوانی بحران دوران بلوغ است، اظهار کرد: باید از نگاه قاچاقچیان به مساله مواد مخدر نگاه شود یعنی باید ببینیم آن‌ها برای به دام انداختن افراد چه برنامه‌ای دارند؟ زیرا نوجوانان در دوران بلوغ آلوده می‌شوند و مشتریان ثابت این قاچاقچیان خواهند شد و در ۴۰ سالگی به فکر ترک مواد مخدر می‌افتند.

وی افزود: برای مبارزه با مواد مخدر باید ببینیم قاچاقچیان با چه دیدی برای جذب این نوجوانان جلو می‌روند؟ قبلا در مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۵ تحقیقی روی ۴ هزار و ۴۰۰ خودمعرف انجام شده است و بر اساس بررسی انجام شده، علت تامه این قضیه بحث کسب لذت بوده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: طبق این بررسی‌ها، کودکان ۱۵ ساله تا افراد ۲۵ ساله برای کسب لذت به این سمت رفته‌اند بنابراین قاچاقچی ذائقه ایجاد می‌کند.

جمشیدی بیان کرد: به دلیل اینکه کراک چهره زشت اعتیاد را نشان می‌داد، آن را برداشتند و شیشه را جایگزین کردند. شیشه زود تولید می‌شود و زودبازده است و همان چیزی که یک نوجوان یا جوان می‌خواهد یعنی انرژی را با حداقل قیمت به آن‌ها می‌دهد.

وی عنوان کرد: جوان سراغ تریاک نمی‌رود زیرا تریاک بساط می‌خواهد؛ بنابراین قاچاقچی تریاک را گران می‌کند و شیشه را ارزان وارد میدان می‌کند و زمانی که در میدان به اندازه کافی مشتری پیدا کرد، آن را هم گران می‌کند.

کارگروه خبری مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی انتقال احساسات و امواج رویدادها به خوانندگان هستم. از طریق زبان زنده و روان، مخاطبان را در قلب رویدادها قرار می‌دهم.