اخبار جامعه

جایگزینی کد QR به جای صندوق صدقه در استان زنجان

خبر فوری/ زنجان رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: با توجه به وضعیت بیماری های عروق ویروس کرونا، دستگاه های امدادی به روش های نوین الکترونیکی روی آورده اند و نتایج خوبی داشته اند.

سید مرتضی بختیا ظهر امروز (۲۲ آذرماه) در سفری دو روزه به استان زنجان و در دیدار با رئیس کل استانداری، کل درآمدهای استان در سال ۹۹، از خیرین و افراد حقیقی را به خود اختصاص داد. وی با بیان اینکه 142 میلیارد و 251 میلیون برداشت شده است، گفت: در 9 ماهه امسال 144 میلیارد کمک شده است و پیش بینی می شود امسال به 200 میلیارد برسد.
وی افزود: یک هزار و 200 یتیم محسنین و 3 هزار و 347 فرزند در استان داریم که پدرشان در زندان یا بد سرپرست است، استان ماهانه یک میلیون وقت می گیرد.
رئیس کمیته امداد از خیرین زنجانی به دلیل حمایت مستمر از مستمندان تقدیر کرد و گفت: به عنوان خدمتگزار مستمندان از مردم قدردانی می کنم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه کمیسیون امداد عنوان کرده که ایشان خود امام هستند، گفت: زمانی که کمیته امداد راه اندازی شد به ائمه جماعات ماموریت داده شد و زمانی که ائمه از استانی نابسامان و فقیر گزارش شنیدند، گفت: در زمان تشکیل کمیته امداد به ائمه جماعت ماموریت داده شد. اگر انقلاب اینها را برآورده نکند، انقلاب اسلامی است، پس باید به فقرا کمک کنیم.

بختیاری افزود: امروز شاهد حرکت بزرگی در زنجان در بافت تاج هستیم و امیدواریم شاهد تعبیه نشدن چهره شهر در آن باشیم.

وی با اشاره به مشارکت گسترده مردم ایران در رزمایش موسوی در راهپیمایی تاج و تخت کشور و همدلی بی‌سابقه آنان برای رهایی مستمندان، گفت: این اقدامات و اتفاقات باعث افتخار جهانیان و بار دیگر ما شده است. در نوع دوستی و ایمان و اراده در جهان درخشید.

نماینده ولی فقیه استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در کمیته امداد برای رفع کمبود گام های بزرگی برداشته شده است، گفت: کارکنان کمیته امداد خود را خدمتگزار مردم می بینند و بینش کارکنان را ندارند.

آیت الله علی خاتمی افزود: کمیته امداد با ایجاد اشتغال، افراد را قادر به دریافت اولین مستمری خود کرده است.

وی با اشاره به اینکه اکثر مساجد زنجانگو با همکاری کمیته امداد نیازمندان را به عنوان پشتیبان مومنانه شناسایی کرده اند، تصریح کرد: کمیته امداد در زنجان دخالتی نداشته و راهی برای کمک به وی در این اقدام خیر فراهم کرده است.

هدایت صفری مدیرکل کمیته پشتیبانی امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: کمیته مقاومت باید بر اساس قضاوت ها و برنامه ریزی های خود بتواند 80 درصد درآمد خود را از محل مشارکت مردمی و نرم افزارهای جدید جمع آوری کند.

وی با اشاره به اینکه 128 هزار صندوق خیریه در استان داریم، خاطرنشان کرد: می خواهیم کد QR را رعایت کنیم. تسریع در پرداخت و شناسایی نیازها، جلوگیری از تخلف، عدم حضور در دروازه، صرفه جویی در هزینه ها از پیامدهای مثبت و مثبت این روش جدید است.

صفری افزود: یکی دیگر از اثرات مثبت این روش این است که با خروج نیروهایی که با روش های جدید جایگزین می شوند، دیگر نیازی به استفاده از نیروی جدید نیست. پیش بینی می شود نصب دستگاه های QR در استان تا پایان ماه جاری به پایان برسد.

مدیرکل کمیته پشتیبانی استان زنجان امام خمینی(ره) با بیان اینکه از آذرماه سال گذشته درآمدزایی اینترنتی و الکترونیکی استان از طریق دستگاه های اندرویدی آغاز شده است، گفت: در سال 1399 صدقات ما 105 درصد محقق شده است و امسال. % 103.

این مسئول گفت: 128 هزار صندوق خیریه در استان داریم. از تخلفات نیز جلوگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/