اخبار عمومی

احداث ۵۵ هکتار فضای سبز در نیروگاه بخار ایرانشهر

مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق نیروگاه‌های سیستان و بلوچستان گفت: ۵۵ هکتار فضای سبز در نیروگاه بخار ایرانشهر به منظور جلوگیری از آلودگی هوا ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان ، مراد بخش بامری گفت: در نیروگاه ۱۵۰ هکتاری بخار ایرانشهر، انواع درختان مثمر و غیرمثمر مناسب با شرایط آب و هوایی کشت شده و ۴٠ درصد از فضای این واحد صنعتی به فضای سبز اختصاص داده شده است.
وی بیان کرد: ۵٠ گونه گیاه با کمترین مصرف آب بصورت آبیاری قطره‌ای در نیروگاه بخار ایرانشهر کشت شده و این امر باعث شده تا این واحد صنعتی سه سال متوالی به عنوان صنعت سبز کشور مطرح شود.
مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق نیروگاه‌های سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ایجاد فضای سبز و درختکاری به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و تخریب محیط زیست، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: براساس قوانین و مقررات زیست محیطی، واحد‌های بزرگ صنعتی موظف به توسعه فضای سبز و کشت انواع درخت هستند.
وی با بیان اینکه فضای سبز و درختان نخل کاشته شده در نیروگاه حرارتی ایرانشهر از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند افزود: این نیروگاه یکی از منابع اصلی تامین انرژی برای شهر و نسل‌های آینده است.
بامری تاکید کرد: با توجه به اینکه ساخت نیروگاه حرارتی نیازمند فضای بزرگ است،  این فضا‌ها می‌توانند در تسهیل جذب گاز‌های دی اکسید کربن، ترشح اکسیژن و تمیز کردن هوا نقش بسیار مؤثری ایفا کنند.
وی بیان کرد: درختان نخل، به عنوان نمادی از تولید انرژی پاک و قابل تجدید، باعث بهبود زیستگاه محلی و افزایش حس طبیعت نزد کارکنان و شهروندان می‌شوند.

بامری ادامه داد: همچنین، ایجاد این فضا‌ها به عنوان یک بهره‌برداری بلندمدت برای نیروگاه، هزینه‌های اجرایی را کاهش می‌دهد و فعالیت کشاورزی در این فضا‌ها می‌تواند به عنوان منبع درآمد برای مردم محلی عمل کند.