اخبار عمومی

آشنایی با خواص عسل گشنیز و مزایای آن

اول اینکه اچ ام اف بسیار وابسته به زمانه یعنی بعد از گذشت ۳ ماه ممکنه تغییرات جدی توی عددش وجود داشته باشه و از اونجایی که زمان آزمایش ما با زمانی که شما محصول رو میخرید یکی نیست و گاها ممکنه یکسال فاصله باشه عملا HMF دیگه اونی نیست که توی برگه آزمایش هست. علت دوم که مهمتر هم هست اینه که طبق استاندارد آمریکا HMF باید برای مناطق گرمسیری و سردسیری متفاوت باشه. برای رفع بی خوابی ۲۰ سی سی آب سبزی گشنیز جوشانده را با عسل گشنیز شیرین کرده و بنوشید.

اگر شما عسل گشنیز را مانند هر ماده غذایی و دارویی دیگری به اندازه و با دوز مناسب مصرف کنید هیچ گونه عارضه ای برای شما نخواهد داشت، اما اگر در خوردن آن اعتدال نداشته باشید باعث سنگین شدن خواب شما می شود و احساس گنگی و بی حسی در بدن خود می کنید. من قبلا عسل گشنیز استفاده کرده بودم رنگش کاملا سبز بود و عطر بی نظیر گشنیز داشت.

طعم بسیار خوبی داشت. چراکه بیشتر خواص گیاه در شهد آن موجود بوده و در عسل طبیعی تولید شده از شهد نیز وجود خواهد داشت. گیاه گشنیز در برخی فرهنگها با عنوان جعفری چینی یا dhania نیز شناخته میشود. گشنیز به عنوان یک سبزی که به کاهش قند خون کمک میکند شناخته میشود.

گشنیز از دیرباز به عنوان دعوای معده و تنظیم کننده عمل گوارش و هضم غذا شناخته میشده است. عسل گشنیز به عنوان یک منبع غنی از کلسیم برای افرادی که می خواهند از استخوان خود محافظت کنند، دارای ارزش بسیار زیادی می باشد. با این حال نمی توان آن را به عنوان یک عسل زرد رنگ یا عسل روشن نام برد.

عسل به کمک دیاستازهایش چربیهای اطراف قلب را از بین برده و به همین دلیل برای افراد سالخورده و بیماران قلبی توصیه میشود. تمامی عسلها و به ویژه عسل گشنیز، تاثیر خوبی بر عضلات قلب و انواع بیماریهای قلبی دارد. طول دوره گلدهی گشنیز در حدود 4 هفته است و زنبورعسل در این مدت اغلبیت فعالیت را بر روی گل های گشنیز دارد و امکان برداشت عسل تک گیاه گشنیز فراهم است. به همین علت در مناطقی که پوشش گیاهی زیادی از گشنیز وجود داشته باشد، احتمال تولید این نوع عسل تک گل افزایش پیدا می کند.

همچنین می تواند به کاهش احتمال لکه های خطرناک و افت سطح قند خون و همچنین اطمینان از سایر عملکردهای متابولیک طبیعی کمک کند. اگر عسل خالص و طبیعی باشد، یک مکمل غذایی برای رفع کاستی های غذا های امروزی به بدن به شمار می رود. اما در مجموع همه ی ما در عمق وجود خود می دانیم که آنچه که برای انسان امروزی ممنوعیت صد در صدی و بیقید و شرط دارد، غذاهای کارخانه ایست که بلایی ایست که باید جان خود را از آن برهانید.

در واقع، این عارضه به اندازهای عذاب آور است که باعث میشود همه روشهای درمانی احتمالی مورد توجه قرار گیرند. برخی دردهای مفصلی و عضلانی نیز با این نوع عسل تک گل طبیعی قابل درمان است و برای بهبود آرتریت نیز مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین عرق تولید شده با گشنیز نیز می تواند در درمان بسیاری از بیماری ها موثر واقع شود.

این گیاه یک آنتی بیوتیک موثر، آنتی اکسیدان عالی، ضد سرطان، درمان کننده التهابات، کاهش دهنده فشار خون بالا و بسیاری معجزات دیگر است. کمک به بهبود عملکرد کبد هم از دیگر خواص عسل گشنیز به حساب میآید. بنابراین یکی دیگر از خواص عسل گشنیز کمک به تقویت استخوان هل و دندان ها است.

علاوه بر خود گیاه گشنیز، تخم گشنیز نیز خواص زیادی دارد. این گیاه در جنوب اروپا و مناطق مدیترانه رشد می کند که در بیشتر نقاط ایران نیز می روید. برای مثال عسل گشنیز در مناطقی برداشت میشود که بیش از 70 درصد آن منطقه پوشش گیاهی گشنیز را داشته باشد. علاوه بر این، باید توجه داشته باشید که عسل طبیعی گشنیز بسته به منطقه ای که برداشت و نگهداری می شود، ممکن است روشن تر یا تیره تر باشد.

براساس مطالعات انجام شده، مصرف عسل طبیعی میتواند در کاهش 6 تا 11 درصدی کلسترول بد و تریگلیسیرید خون موثر باشد. عسل طبیعی گشنیزدارای طبعی معتدل و گرمی اندکی ست که به همین دلیل محبوبیت بیشتری در میان مشتریان خود دارد. گشنيز گياهي است علفي يکساله با ارتفاع 30 الي 60 سانتي متر که بسته به شرايط اقليمي در تابستان يا زمستان به صورت يک محصول يکساله کشت وکار مي گردد.

اگر می خواهید به صورت هوشمندانه از عسل گشنیز استفاده کنید، بد نیست اطلاعات خود را در زمینه این گیاه افزایش داده و ویژگی های عسل گشنیز را بدانید. معده و روده را پاکسازی می کند و باعث بند آمدن اسهال می شود. کلسیم و سایر مواد معدنی موجود در عسل گشنیز استخوان ها را در برابر پوکی محافظت می کند و شما می توانید با اضافه کردن این عسل به برنامه غذایی خود از سالم ماندن و تقویت استخوان های خود در طولانی مدت اطمینان حاصل کنید.

عسل تک گیاه گشنیز اثرات دارویی و درمانی متعددی دارد که علاوه بر دارا بودن خواص عمومی عسل ها دارای خواص منحصر بفردی نیز هست که مرتبط با مواد موثره دارویی آن از جمله لینالول، آلفا پی نن، لیمونن و روتین موجود در شهد گل های گشنیز می باشد. همچنین درمان بیماری های مغزی مثل صرع و تشنج نیز می تواند با عسل گشنیز امکان پذیر باشد. از سالیان دور تاکنون، انسانها از این ماده برای درمان انواع عفونت استفاده میکردهاند.

گشنیز یکی از گیاهان مهم و پرفایده برای بدن است که فواید شگفت انگیزی برای سلامتی دارد. گشنیز با نام علمی (Coriandrum sativum) یکی از گیاهان بومی جنوب شرقی اروپا، آسیای جنوب غربی و شمال آفریقا است. دقت کنید اگر به یکی از محصولات زنبورعسل و یا به خود گیاه گشنیز حساسیت دارید، حتما قبل از مصرف این عسل از صحت حساسیت خود مطمئن شوید.

این گیاه یکی از قدیمیترین انواع چاشنیهای ثبت شدهای است که استفاده و شناسایی آن به 5000 سال قبل از میلاد مسیح بازمیگردد. همچنین مخلوط آن با آب ولرم به تنهایی نیز شربتی بسیار مفید و تسکین آور به خصوص برای قبل از خواب می باشد. تحقیقات نشان می دهد که مصرف آن باعث دفع سرب و آلومینیوم نیز می شود.

فیبر موجود در آن باعث بهبود فرآیند گوارش می شود. امروز خواستم یک کیلویی سفارش بدم که متاسفانه موجود نبود و عسل یک کیلویی آویشن سفارش دادم. پس اگر خواهان خواص ویژه این محصول هستید حتما عسل گشنیز نهاوند را انتخاب کنید که از بالاترین خلوص ممکن برخوردار است.

اگرچه پیشنهاد نمیشود اما برای رس گیری عسل میتوانید شیشه عسل را به صورت غیر مستقیم ( مثلا قرار دادن در یک ظرف اب، و گرم کردن آب) قرار دهید و دمای آن را تا ۶۰ درجه سانتیگراد بالا ببرید و پس از رفع رس آن را از ظرف آب خارج کنید. در صورت دیدن نتیجه مثبت این کار را با مشورت پزشک طب سنتی در دراز مدت ادامه دهید. به همین علت در مناطقی که این گیاه روییده باشد، قطعا می تواند زنبورهای عسل را به خود جذب کند. علاوه بر این، مواد معدنی زیادی در گشنیز وجود دارد.

در نتیجه اگر قصد خرید عسل گشنیز را دارید، می توانید در این زمان ها به سایت سوغات نهاوند مراجعه کنید و قیمت عسل گشنیز نهاوند را با دیگر محصولات مشابه مقایسه کنید. این عسل باعث تحریک و تقویت قلب شده و رگها را گشاد کرده و جریان خون را درون رگها افزایش میدهد. عسل به علت سهلالتجزیه بودن غذای مناسبی برای ماهیچه های قلب به شمار میرود. میزان شیرینی کم عسل یا به عبارتی میزان شیرینی که احساس میشود به هیچ وجه نشان دهنده بهتر بودن یا پایین بودن ساکارز عسل نیست. عسل گشنیز برای هیچ کس مضر نیست.

سوال آیا شیرینی کمتر این عسل به منزلهی ساکاروز کمتر است؟ این عملیات مانع از تولید سلول های سرطانی و آسیب های سلولی می شود و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک شایان توجهی می کند. توجه کنید که گرم کردن عسل بیش از این مقدار باعث از بین رفتن آنزیمهای آن میشود. سوال سلام. چرا آزمایشاتتون مقدار HMf را نداره. همچنین با باکتری هایی مانند سالمونلا مبارزه می کند که می تواند باعث مسمومیت غذایی شود و زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهد و به باکتری هایی که مسئول مبارزه با عفونت ادراری هستند کمک می کند. عسل گشنیز می تواند مسمومیت های غذایی را برطرف کند.

ميوه گشنيز به شکل کروي يا بيضوي، دو فندقه اي و معطر می باشد. بنابراین، کمک به بهبود وضعیت کلی گردش خون هم از خواص عسل گشنیز به حساب میآید. گشنیز گیاهی نرم و یک ساله است که ارتفاع آن به 50 سانتیمتر میرسد. گیاه گشنیز حاوی ویتامین A، ویتامین C، ویتامین B6، آهن، منیزیم، کلسیم، پتاسیم و فیبر است.