اخبار حوادث

افزایش مصدومان زلزله روز گذشته در «ملطیه» ترکیه

شمار مصدومان زلزله ۵.۵ ریشتری روز گذشته (دوشنبه ۲۷ فوریه) در استان «ملطیه» ترکیه به ۱۱۰ نفر افزایش یافت.

به گزارش خبر فوری به نقل از روزنامه دیلی صباح، «یونس سزر»، رئیس مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه (آفاد) روز گذشته پس از وقوع این زمین‌لرزه در بیانیه‌ اولیه خود خاطرنشان کرد که بر اثر این زلزله جدید، یک شهروند جان خود را از دست داده و ۶۹ نفر نیز مجروح شده‌اند اما در اطلاعیه بعدی که ساعاتی بعد منتشر شد، وی تایید کرد تعداد مجروحان این زلزله که در استان ملطیه رخ داده به ۱۱۰ نفر رسیده و ۳۲ شهروند نیز پس از زلزله جدید نجات یافته‌اند.

این زمین لرزه که در واقع یک پس‌لرزه بوده و برخی منابع، بزرگی آن را ۵.۶ ریشتر گزارش کردند در عمق ۶.۹۶ کیلومتری و در ساعت ۱۲:۰۴ بعد از ظهر به وقت محلی رخ داد.

یونس سزر تصریح کرد: برخی از این مصدومان به دلیل آسیب جسمی در بیمارستان بستری شدند و برخی دیگر نیز به دلیل تروما (آسیب روحی) پس از حادثه به بیمارستان مراجعه کردند.

به گفته مقامات، این منطقه دارای فعالیت زلزله بسیار غیرعادی است و تاکنون در مجموع ۱۰ هزار و ۲۸۲  پس لرزه در محدوده آن رخ داده است.

این زمین‌لرزه نیز یکی از پس‌لرزه‌های زلزله ۷.۸ ریشتری روز شش فوریه است که ۱۰ استان ترکیه و مناطقی از سوریه را لرزاند و پس‌لرزه‌های آن ادامه یافت. این حادثه ویرانگر تا کنون در دو کشور بیش از ۵۰ هزار و ۲۰۰ کشته برجای گذاشته و موجب آوارگی حدود دو میلیون نفر شده است.

انتهای پیام