اخبار جامعه

آب‌های شمال و جنوب کشور در تلاطم/ بارش برف و باران در ۱۹ استان

سازمان هواشناسی از افزایش ارتفاع امواج دریای خزر و خلیج فارس و بارش برف و باران در 19 استان در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش خبر فوری با هشدار سازمان هواشناسی نارنجی پیش بینی می شود از بعدازظهر چهارشنبه (19 آبان) تا عصر روز جمعه (21 آبان) ارتفاع این دریا در مناطق «ساحلی» غرب خزر 3.5 متر و در نیمه شرقی خزر 3.5 متر از سطح دریا باشد. دریا. دریا 2 تا 5 متر و 5 متر در نواحی فراساحلی غرب مرکزی دریای خزر تا 5 متر و در نیمه شرقی دریای خزر 4 متر است.

در این شرایط جوی آسیب به تاسیسات دریایی و ساحلی، خطر غرق شدن قایق های سبک و نیمه سنگین و اختلال در تردد قایق های سنگین و آسیب به قفسه ها و تورهای ماهیگیری دور از دسترس نیست، بنابراین سازمان هواشناسی در حال تعطیلی فعالیت های تفریحی است. . فعالیت ها و هرگونه فعالیت دریا به ویژه در نواحی ساحلی، جمع آوری تورها و ادوات ماهیگیری و اتخاذ تدابیری را برای جلوگیری از آسیب توصیه می کند.

با هشدار سازمان هواشناسی ردرنگ از بعدازظهر پنجشنبه (20 آبان) تا جمعه (21 آبان) ارتفاع امواج در نواحی ساحلی به 1.5 متر و در سواحل شمالی و غربی خلیج فارس، در نواحی ساحلی و در سواحل به 2.5 متر افزایش یافت. بوشهر. در خوزستان قابل پیش بینی است.

در چنین مواقعی احتمال آسیب به تله ها و تورهای ماهیگیری، احتمال آسیب به قایق ها و شناورهای کوچک و احتمال قطع فعالیت های دریایی وجود دارد که توسط تمامی کارآفرینان دریایی توصیه می شود.

با هشدار سازمان هواشناسی ردرنگ بارش برف و باران گاهی وزش باد شدید موقتی در نواحی جنوبی گاهی همراه با رعد و برق، در ارتفاعات و مناطق سردسیر روز چهارشنبه (19 آبان) در گیلان، غرب مازندران، شمال و شرق اردبیل، شمال شرق و شمال آذربایجان برف. . آذربایجان غربی اعلام کرده است.

شیوع این شرایط جوی در روز پنجشنبه (20 آبان) در استان های گیلان، مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، قزوین، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، همدان، البرز در استان های تهران، سمنان و گلستان. روز جمعه 12) در گیلان، مازندران، گلستان، کردستان، همدان، زنجان، قزوین، البرز، مرکزی، قم، تهران، خوزستان، چهارمحال و بختیاری در غرب و جنوب پیش بینی می شود. استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل.

احتمال آبگرفتگی، لغزندگی کم دید به خصوص در کوهستان و احتمال تاخیر در پروازها وجود دارد. به توصیه سازمان هواشناسی، احتیاط در تردد و بدون وقفه حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت های کوهستانی، احتیاط در عبور از جاده های کوهستانی و با تجهیزات زمستانی، آمادگی برای برف روبی و کنترل برف در جاده ها و بازگشایی آبراه ها.

به گزارش خبر فوری، این هشدار نارنجی پیش بینی می شود سازمان هواشناسی اثرات نامطلوبی بر آب و هوا داشته باشد و ممکن است خسارت وارد کند. هشدار نارنجی برای آماده سازی دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده مضر داده می شود. ردرنگ این بدان معنی است که پدیده های جوی ممکن است رخ دهد که می تواند سفر و فعالیت های روزانه را مختل کند. هدف از این هشدار افزایش آگاهی عمومی است تا آنها برای مقابله با پدیده های جوی که اندکی جدی تر از حد معمول هستند آماده شوند. از طرفی متولیان امر نیز از این هشدارها مطلع هستند تا در صورت لزوم اقدام کنند.

انتهای پیام/