اقتصادی

ایران میزبان سومین اجلاس وزرای ارتباطات کشورهای عضو سازمان اکو

سومین اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو سازمان اکو از امروز به میزبانی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبر فوری، یکی از اهداف برگزاری این اجلاس رسیدن به راه‌های توسعه همکاری‌های دو و چند جانبه بین کشورهای عضو  اعلام شده است و در این راستا چندی قبل وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان برای بررسی آخرین وضعیت امور مربوط  به این نشست، دیداری با دبیر کل محترم سازمان اکو داشت.

این سازمان ۵۲ سال پیش با همکاری سه کشور ایران، ترکیه و پاکستان تشکیل شد و ایران به عنوان یکی از بنیانگذاران سازمان همکاری اقتصادی اکو به شمار می رود. در حال حاضر ۱۰ کشور عضو این سازمان هستند و کشورهایِ پاکستان، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان و ایران عضوِ مشترک مابین اکو و سازمان همکاری شانگ‌های هستند.

در این نشست و طی جلسات مختلف، وزرا، رؤسای هیئت‌ها و سایر شرکت‌کنندگان، آخرین تحولات شناسایی شده در «استراتژی منطقه‌ای ۲۰۲۵ اکو برای توسعه جامعه اطلاعاتی ۲۰۲۵»، که افق آینده این سازمان نیز است و مکانیسم‌های ادغام منطقه‌ای در زمینه ICT را، مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

در این اجلاس دو روزه، وزرای ارتباطات کشورهای عضو اکو در نشست گفتگوهای سیاسی وزرا در حوزه آینده دیجیتال تبادل نظر خواهند کرد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.