اخبار حوادث

جزئیات آتش سوزی در دانشگاه شریف

آفتاب‌‌نیوز :

رسول جلیلی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به حادثه آتش سوزی آزمایشگاه پیشرفته مکانیک خاک دانشکده عمران درباره علت اصلی این حادثه گفت: به نظر علت حادثه اتصال تابلوی برق بوده است. آتش نشانی هنوز گزارش نهایی خود را اعلام نکرده است. در صورت ارائه گزارش آتش نشانی، دانشگاه اطلاعیه رسمی می‌دهد.

وی درباره میزان خسارت وارد شده به خسارت این حادثه را زیاد توصیف کرد و گفت: قبل از ظهر روز گذشته از محل حادثه بازدید کردیم که هنوز شرایط پایدار نشده بود. قرار شد رئیس دانشکده در گزارشی این نکات را به مسئولان دانشگاه اعلام کند.

جلیلی درباره احتمال عمدی بودن این حادثه نیز گفت: شواهد اولیه حاکی از این است که علت حادثه عمدی نبوده و حدس اصلی اتصال برق است تا گزارش نهایی آتش نشانی اعلام شود.

علی بخشی، رئیس دانشکده عمران نیز پس از برگزاری جلسات مختلف با کارشناسان فنی، مدیران آزمایشگاه و بررسی دوربین‌ها درباره این حادثه به روزنامه دانشگاه شریف گفته “ساعت سه بامداد به احتمال زیاد جریان برق روشنایی سقف آزمایشگاه دچار اتصالی شده و آتش سوزی آغاز می‌شود. بعد از حدود ۱۵ دقیقه حرارت کم‌کم گسترده شده و دوربین‌های آزمایشگاه هم از کار می‌افتند و حدود ۳۰ دقیقه آزمایشگاه در آتش می‌سوزد. دانشجویان دیگر دانشکده‌ها به طور اتفاقی متوجه آتش‌سوزی شده و آن را به اطلاع حراست دانشگاه می‌رسانند و ظاهراً کمتر از ۱۰ دقیقه بعد، با حضور آتش‌نشانی و مسئولین حراست، درب ورودی آزمایشگاه از بیرون شکسته و حریق مهار می‌شود. “

وی برآورد اولیه خسارت ناشی از آتش‌سوزی آزمایشگاه پیشرفته مکانیک خاک را بین ۸ تا ۱۰ میلیون دلار (حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان) اعلام کرده است.

به گزارش خبر فوری، بامداد روز گذشته آزمایشگاه پیشرفته مکانیک خاک دانشکده عمران دانشگاه صنعتی شریف در آتش سوخت. در یکسال گذشته چندین حادثه آتش سوزی در دانشگاه شریف به وقوع پیوسته است که در آخرین آن در آذر ماه سال گذشته بود و دفتر بسیج دانشجویی این دانشگاه طعمه حریق شد.