اخبار جامعه

نگرانی ها را از موج هشتم کرونا در ژاپن

یک مقام بهداشتی ژاپن هشدار داده است که احتمالاً از اواسط ژانویه (حدود یک هفته دیگر) رکوردهای جدید و بی سابقه ای از ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در این کشور ثبت خواهد شد.

به گزارش خبر فوری، تاتدا کازوهیرو، استاد دانشگاه توهو که از اعضای کمیته مشورتی دولت ژاپن در خصوص موضوع کرونا است، پیش‌بینی کرد: ممکن است روزانه تعدادی مورد جدید کووید-19 در این کشور مشاهده شود. از اواسط ژانویه کاهش می یابد. امسال) رشد قابل توجهی خواهد داشت و احتمالاً از رکوردهای قبلی فراتر خواهد رفت.

وی افزود: ممکن است تعداد مبتلایان روزانه به کووید-19 در سراسر کشور به 450 هزار نفر پیش بینی قبلی برسد. این تعداد بسیار بیشتر از حداکثر تعداد مبتلایان روزانه در ژاپن طی موج هفتم کرونا در تابستان گذشته است.

تاتدا گفت: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی در بیمارستان‌های دانشگاهی وی از جمله تخت‌های مورد استفاده بیماران بدحال در حال افزایش است.

به گزارش «ان اچ کی»، این مقام بهداشتی ژاپن همچنین هشدار داد: در صورت عدم کنترل شیوع کرونا، با توجه به وضعیت ظرفیت بیمارستان‌ها، ممکن است افراد بیشتری فوت کنند. این استاد دانشگاه از شهروندان خواسته است تا برای این وضعیت آماده شوند و اقدامات اساسی برای مقابله با شیوع کرونا را رعایت کنند.

آمارهای رسمی حاکی از آن است که از زمان شروع همه‌گیری کرونا، موارد ابتلا به این بیماری در ژاپن روز جمعه از مرز 30 میلیون نفر گذشت و وزارت بهداشت روز گذشته (شنبه) اعلام کرد که در آمار روز جمعه 456 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. کرونا تایید شده است و این رقم بالاترین آمار مرگ و میر در این کشور از آغاز این همه گیری است.

ژاپن در حال حاضر با موج هشتم شیوع کووید-19 دست و پنجه نرم می کند و آمارهای ثبت شده در روزهای اخیر همچنان رو به افزایش است و افزایش این روند در اولین روزهای سال جدید، نگرانی مسئولان را افزایش داده است. و کادر پزشکی

روزنامه “Japan Today” نیز گزارش داد که حدود 25 درصد از جمعیت ژاپن به کووید-19 مبتلا هستند.

در همین حال، به گفته موسسه ملی بیماری های عفونی ژاپن، نگرانی ها در مورد گسترش سویه های جدید آمیکرون در این کشور نیز در حال افزایش است، زیرا سویه آمیکرون XBB.1.5 که به سرعت در ایالات متحده گسترش یافته است، در ژاپن نیز مشاهده شده است.

انتهای پیام