اخبار عمومی

معرفی بهترین برندهای گرمکن ورزشی در ایران و جهان + راهنمای انتخاب لباس ورزشی مناسب

لباس های ورزشی مناسب برای ورزش های مدرن

با توجه به پیشرفت تکنولوژی ورزشی، شکل لباس تیم ملی و سایر لباس های ورزشی نیز تغییر کرده است که با انتقال جریان الکتریکی به اعماق بدن، عضلات را تحت تاثیر قرار می دهد. یکی از ویژگی های این لباس این است که می تواند انتقال جریان الکتریکی را تنظیم کند که برای چاقی موضعی موثر است.

بسته به کیفیت برند ارائه دهنده، ویژگی های لباس EMS (یا تحریک الکتریکی عضلات که یک روش نوین با نام شبیه ساز تحریک الکتریکی عضلات است) می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال لباس EMS برند Lansgo قابلیت آنتی باکتریال دارد، زیرا در این ورزش به دلیل سوزاندن 1200 کالری در 20 دقیقه تعریق زیاد صورت می گیرد، خاصیت ضد باکتریایی این لباس مزیت بزرگی است. به همین دلایل همانطور که در معرفی برند Lansgo ذکر شد، این برند توانسته است گواهینامه های پزشکی زیادی در این زمینه کسب کند.

چگونه یک لباس ورزشی مناسب بخریم؟

اهمیت استفاده از لباس های ورزشی در باشگاه به اندازه مانتو برای خانم ها و کت و شلوار برای آقایان است! پس اگر قصد خرید لباس بچه گانه استقلال مدرن یا یک لباس ورزشی با کیفیت را دارید، باید به نکات زیر توجه کنید. با ما همراه باشید.

نکات مهم در انتخاب لباس مناسب که باید بدانید

اگر به دنبال ست لباس مناسب برای فعالیت های ورزشی خود هستید، ابتدا باید با نکات مهم در انتخاب لباس آشنا شوید. در این قسمت به این نکات مهم اشاره می کنیم.

نوع لباس ورزشی مهم است

جنس لباس در انتخاب شما بسیار تاثیرگذار است. زیرا به دلیل تعریق در حین ورزش، پوست بدن اجازه تنفس نخواهد داشت; بنابراین جنس لباس باید به گونه ای باشد که با جذب این عرق به پوست اجازه تنفس بدهد و البته جنسی داشته باشد که بدن را خنک نگه دارد. بهتر است لباس هایی را از برندهایی خریداری کنید که در تولید لباس های ورزشی تخصص دارند نه برندهایی که علاوه بر تولید پوشاک دیگر، بخشی نیز به پوشاک ورزشی اختصاص داده شده است.

این تخصص در لباس‌های برخی از ورزش‌ها با جزئیات بیشتری مشخص خواهد شد و بهتر است برندی را انتخاب کنید که به طور خاص روی لباس‌های آن ورزش تمرکز کند. مثلاً مایو که عمدتاً به دلیل پوشاندن آن در آب و به دلیل کلر در آب استخر خیلی سریع خراب می شوند. خرید لباس شنا از برندی که در لوازم شنا تخصص دارد، مطمئناً بادوام تر و در نتیجه خرید ارزان تر خواهد بود.

اندازه لباس ورزشی مهم است

انتخاب سایز مناسب بسیار مهم است. سایز لباس شما نباید کوچکتر یا بزرگتر از اندازه واقعی شما باشد یا خیلی بلند باشد، زیرا اگر تنگ باشد به شما اجازه می دهد آزادانه حرکت کنید و اگر گشاد یا بلند باشد دور دست و پاهایتان می پیچد. حتی ممکن است مانع از ورزش شود و در روال تمرینی شما اختلال ایجاد کند.

پس حتما سایز مناسب را انتخاب کنید. انعطاف پذیری کافی نیز نکته دیگری است که باید در نظر بگیرید. در ورزش هایی مانند پیلاتس که شامل حرکات کششی زیاد است، لباس شما باید طوری باشد که حرکات شما را در حین ورزش محدود نکند.

کفش مناسب برای ورزش

در مورد کفش، جنسیت خیلی تاثیرگذار نیست، در کل برای خرید کفش مناسب، پوشیدن کفش را به شما پیشنهاد می کنیم. کفش های لیز ممکن است پس از مدتی به دلیل استفاده مداوم گشاد شوند و طبیعی است که کفش های گشاد برای سلامتی مضر هستند. یک کفش خوب اگر قرار است برای تردمیل یا دویدن استفاده شود، باید زیره ای خاص و نرم داشته باشد.

اما اگر می خواهید از آن فقط برای وزنه برداری استفاده کنید، کتون های معمولی نیز می توانند نیاز شما را برآورده کنند. اما در مورد بند کفش باید به گونه ای باشد که نه آنقدر تنگ باشد که با خون رسانی به پاهای شما روبرو شود و نه آنقدر گشاد که به زانو و ستون فقرات شما آسیب برساند.

نکته: اگر نمی خواهید برای خرید دو کفش پول خرج کنید، می توانید هنگام دویدن روی تردمیل یا پیاده روی در کفش های معمولی خود از مموری فوم استفاده کنید.

بهترین برند گرمکن ورزشی موجود در ایران چیست؟

لباس ورزشی گرمکن یکی از آن دسته از لباس های ورزشی است که اقشار مختلف مردم از جمله ورزشکاران حرفه ای و آماتور و افراد عادی از آن استفاده می کنند. بنابراین این سوال پیش می آید که بهترین برند لباس ورزشی گرمکن در ایران برای خرید کدام است؟ و چه ویژگی هایی دارد؟ در ادامه به نکات مهم برای شناخت بهترین برند ورزشی گرمکن و همچنین انواع برندهای موجود در بازار می پردازیم و در نهایت نگاهی به ست ورزشی با برند و اصل گرمکن می اندازیم.

بهترین گرمکن های ورزش چه ویژگی هایی دارند؟

اگر در این همه تنوع ورزش های گرمکن سردرگم شده اید و نمی دانید چه نوع ورزش های گرمکن را بخرید، به ویژگی های مهم زیر توجه کنید.

·         نوع و نوع الیاف (پارچه) مورد استفاده در ورزش های گرمکن

لازم به ذکر است که در گرمکن ورزش های با کیفیت در حین فعالیت بدنی دمای بدن شما را در حد مطلوبی که مربوط به پارچه مورد استفاده است حفظ می کند. پارچه ها بهترین پارچه های ورزشی گرمکن معمولا از ترکیب چند ماده مختلف مانند پلی استر + نخ یا ویسکوز + الاستین یا لاک (الیاف) ساخته می شوند.

·         نوع طراحی و دوخت اسپرت گرمکن

از ویژگی های بهترین برند گرمکن اسپرت، استایل و خوش فرم بودن لباس ها روی بدن است. این مهم مربوط به نوع طراحی، برش و دوخت است.

·         مقاوم در برابر شستشو + سایش + کشش و پارگی

بسیار مهم است که ورزش های با کیفیت گرمکن باید به راحتی با دست و در ماشین لباسشویی شسته شوند و در نهایت تغییری در آن ایجاد نشود. همچنین هنگام استفاده از ورزش های گرمکن با هیچ جسم خارجی پف نکنید و در برابر کشش مقاومت خوبی داشته باشید.

بهترین برندهای گرمکن ورزشی در جهان کدامند؟

امروزه شرکت های بزرگی در دنیا در حال تولید پوشاک ورزشی از جمله لباس های ورزشی گرمکن هستند که در ادامه به اختصار به آن اشاره خواهد شد. شرکت های بزرگ تولید پوشاک ورزشی در دنیا با استفاده از علم متالورژی و مواد در ساخت پارچه های لباس ورزشی و استفاده از فناوری ها و دستگاه های پیشرفته و همچنین طرح های منحصر به فرد، سعی در افزایش کارایی و کارایی لباس ورزشی شما دارند. بهترین برندهای پوشاک ورزشی در جهان عبارتند از:

  • ست گرمکن ورزشی آدیداس (Adidas)
  • ست گرمکن ورزشی نایک (NIKE)
  • ست گرمکن ورزشی ریباک (reebok)
  • ست گرمکن ورزشی آندرآرمور(UnderArmour)
  • ست گرمکن ورزشی پوما (Puma)
  • ست گرمکن ورزشی اسکیچرز(Skechers)
  • ست گرمکن ورزشی اسیکس (ASICS)

تولید ورزش گرمکن در ایران

در ایران ست شلوار گرمکن ورزشی، ست سویشرت و شلوار ورزشی، ست کاپشن شلوار ورزشی و غیره در کیفیت ها و قیمت های مختلف تولید و به بازار عرضه می شود. امروزه تولید لباس تیم ملی فوتبال زنان ایران و ست گرمکن ورزشی در ایران پیشرفت زیادی داشته و حتی صادراتی نیز در این زمینه صورت گرفته است.