اقتصادی

اعلام ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای به مناطق آزاد

شورای عالی مناطق آزاد ثبت آماری لوازم خانگی کره جنوبی و ورود آنها به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش خبر فوری، جمالی معاون شورای عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی شهریورماه امسال از تثبیت منویات مقام معظم رهبری در ثبت آماری و واردات لوازم خانگی به مدیران نهادهای ذیربط خبر داد. با علائم تجاری و ساخت و ساز کره جنوبی در داخل مناطق آزاد ممنوع است.

همچنین تاکید می شود که این موضوع ضمن اطلاع رسانی به علاقمندان اطلاع رسانی شود. در عین حال، دارایی‌هایی که تا پانزدهم مهرماه در اختیار این نهاد منطقه‌ای قرار گرفته است، از شمول ممنوعیت مستثنی هستند.

این اطلاعیه در حالی اعلام شد که مدتی پیش بر ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره ای تاکید شد. از طریق ثبت آماری (ثبت در سامانه جامع معاملات و تاییدیه وزارت صمت).

در همین راستا، با توجه به اینکه در میان اقلام وارداتی از این سهمیه ها، لوازم برقی کره ای نیز وجود داشت، گمرک ایران اخیرا وزارت صمت را زیر سوال برد و اعلام کرد که رئیس جمهور در اواسط شهریورماه دستور ممنوعیت واردات لوازم برقی را صادر کرده است. لازم به ذکر است که از ابتدای سال 1397 لوازم خانگی ممنوع شده و هیچ گونه ثبت شخصی برای این منظور انجام نشده است و انطباق با اظهار این کالاها، تشریفات و تشریفات گمرکی ممنوع است.

گمرک همچنین به وزارت صمت اعلام کرد: بر اساس لیست های صادره از سوی وزارت صمت با رویه فرامرزی با رویه تردد از مرز با رویه واردات لوازم خانگی، مسافران آزاد مناطق آزاد، کولبری و ملوانی اعطا می شوند. معتبر هستند. سوابق آماری از طریق گمرک. نظر خود را در مورد ممنوعیت واردات لوازم برقی مشمول این فهرست و در تشریفات فوق الذکر اعلام نماید.

انتهای پیام