اخبار حوادث

فصل مشترک پلیس و رسانه مقابله با جنگ ترکیبی دشمن

خبر فوری/مازندران فرمانده انتظامی استان مازندران در مراسم از تجلیل از خبرنگاران گفت: فصل مشترک پلیس و رسانه مقابله با جنگ ترکیبی دشمن علیه ایران اسلامی است چون پلیس و خبرنگاران در خط مقدم آگاهی بخشی جامعه‌اند .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار حسن مفخمی شهرستانی در مراسم تجلیل از خبرنگاران رسانه‌های استانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار، گفت: خبرنگاران افسران جنگ فرهنگی و جنگ نرم‌اند که با عزت و اقتدار در تلاشند .

فرمانده انتظامی استان مازندران، با قدردانی از تعامل،  همکاری‌ها، مساعدت‌ها و پشتیبانی خبرنگاران از پلیس، تصریح کرد: خبرنگاران همچون نیروهای پلیس افرادی تیزهوش هستند و این لازمه کار آنان است .

سردار مفخمی با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری به جهاد تبیین با تاکید بر احصاء تهدیدات فرهنگی و اجتماعی توسط پلیس و خبرنگاران، خاطرنشان کرد:  به دنبال یک واقعه،  پلیس و اصحاب رسانه هر دو به دنبال واقعیت و بیان حق و حقیت‌اند و در این حوزه خبرنگاران با قلم و نگاه خود می‌توانند بهترین‌ها را برای مردم رقم بزنند.

این مقام انتظامی با بیان این که  پلیس به دنبال برقراری امنیت عمومی در جامعه است، افزود:  این مهم زمانی محقق می‌شود که آرامش روحی، فکری و روانی در جامعه بوجود بیاید و این با قلم و نگاه آگاهی بخش خبرنگاران محقق می‌شود.

وی با اشاره به جنگ فرهنگی و جنگ ترکیبی دشمن با بیان این که فصل مشترک پلیس و رسانه مقابله با جنگ ترکیبی دشمن علیه ایران اسلامی است و  پلیس و خبرنگاران در خط مقدم آگاهی‌بخشی جامعه‌اند، اظهار کرد: باید با نگاهی آگاهانه و هوشیارانه تهدیدات این حوزه شناسایی شوند و وظیفه ما تبیین این موضوعات است.

سردار مفخمی با بیان این که  اصحاب رسانه در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش کلیدی دارند با تاکید بر تحلیل درست وقایع  توسط رسانه‌ها و تعامل با پلیس در این زمینه، گفت: خبرنگاران و رسانه‌ها نقش کلیدی در تنویر افکار عمومی دارند و هرچه قدر  این تعامل بیشتر و ملموس‌تر باشد، می‌توانیم در بیان واقعیتی که مردم به دنبال آن هستند  موفق‌تر عمل کنیم .   

مفخمی شهرستانی در ادامه با ذکر این نکته که همه ما متعهد به یک سری اخلاق حرفه‌ای نسبت به مردم هستیم، بیان کرد: ما معتقد به ارزش‌ها و باورهایی هستیم که در جامعه وجود دارد و خط قرمز ما و همه مردم در طول تاریخ در کنار منافع ملی همین باورها و اعتقادات آنان بوده است‌.

فرمانده انتظامی استان مازندران با تاکید بر تحلیل موضوعات در حوزه پیشگیری از جرائم، بیان موضوعات اجتماعی و نقش پلیس در حوزه‌های امنیتی و پیشگیری از جرایم، گفت: در پیشگیری از جرایم رسانه‌ها می‌توانند نقش  اساسی را ایفا کنند .

وی خبرنگاران را پل ارتباطی بین پلیس و جامعه برشمرد و با بیان این که خبرنگاران همانند نیروهای پلیس شب و روز نمی‌شناسند و در هرجایی که ضرورت داشته باشد پای کار هستند، اذعان کرد: امنیت و آرامشی که بعد از یک واقعه در جامعه رقم می‌خورد، ناشی از حضور خبرنگاران و نیروهای پلیس در صحنه است .

سردار مفخمی همچنین با بیان این که خبرنگاران همانند پلیس امین جامعه‌اند و این امانتداری وظیفه آنان را سنگین‌تر می‌کند ، اظهار کرد: دقت‌نظر خبرنگاران نشان‌دهنده تیزهوشی، علاقه به کار و ایفای درست نقش آنان است .

فرمانده انتظامی استان مازندران به طرح‌های عملیاتی پلیس در سال جدید نیز اشاره کرد و با تاکید بر همکاری خبرنگاران در شناسایی و معرفی نقاط آلوده، گفت: یکی از مهمترین طرح هایی که در دست اجراست، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی محله محور است که به صورت جدی در استان دنبال می‌شود.

وی پاکسازی نقاط آلوده را از مهمترین موضوعات مورد تاکید فرمانده کل انتظامی کشور برشمرد و با اشاره به کاهش آمار جرائم در استان، گفت:  طرح‌های عملیاتی پلیس با نگاهی ویژه و برای ایجاد امنیت و آرامش در جامعه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت ترافیک در استان از کاهش آمار تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در استان طی دو ماهه اخیر خبر داد و گفت: طرح‌های هوشمندانه‌ای برای کنترل وضعیت ترافیک تدوین شده که به زودی به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد .

فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه ضمن اشاره به برقراری روزانه حدود ۷۰۰۰ تماس تلفنی شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ استان گفت: در بحث مقابله با سرقت تمام تلاش و دغدغه ما کشف اموال سرقتی و تحویل آن به مالباختگان است.

انتهای پیام

کارگروه خبری مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی انتقال احساسات و امواج رویدادها به خوانندگان هستم. از طریق زبان زنده و روان، مخاطبان را در قلب رویدادها قرار می‌دهم.