اخبار ورزشیکسب و کار خبر فوری

انواع سایز دوچرخه بچگانه

دوچرخه سواری یک سرگرمی مهیج برای کودکان است و علاوه بر آن یک ورزش سالم برای آن ها به شمار می آید، اما قبل از خرید دوچرخه بچگانه باید اطلاعاتی در مورد آن داشته باشید تا بتوانید سایز مناسب را انتخاب کنید.

دوچرخه های زیادی برای کودکان ساخته شده است برای مثال می توان گفت که برای جاده دوچرخه جاده ای و برای مسیرهای کوهستانی دوچرخه کوهستان در بازار موجود است. بنابراین در هنگام خرید دوچرخه باید توجه داشته باشید که طبق نیاز کودک خود یک دوچرخه مناسب انتخاب کنید.

یکی از مهم ترین نکات برای خرید دوچرخه برای کودکان انتخاب سایز مناسب است تا کودک شما بتواند در هنگام دوچرخه سواری احساس راحتی کند. اگر قصد خرید دوچرخه برای کودک خود دارید بهتر است که کودک دوچرخه را به صورت حضوری امتحان کند.

سایز مناسب دوچرخه برای کودکان در سنین مختلف

کودکان دو ساله

کودکان در این سن معمولا علاقه دارند تا از وسایلی استفاده کنند که ارتفاع کمی با زمین دارند دوچرخه های مانند ماشین پدال دار، زیرا در این سن به راحتی می توانند پدال زدن را یاد بگیرند بنابراین می توانید برای کودکان در این سن سه چرخه خریداری کنید.

کودکان سه ساله

در این سن کودکان مهارت های کامل را برای رکاب زدن یاد می گیرند اما آنقدر حرفه ای نیستیند که بتوانند تعادل خود را حفظ کنند. برای کودکان در این سن سه چرخه و یا دوچرخه هایی مناسب هستند که دارای کمکی هستند زیرا کودکان به راحتی می توانند تعادل خود را حفظ کنند.

البته به این نکته توجه د اشته باشید برای کودکان در این سن اندازه قطر دوچرخه ها 30 تا 35  سانتی متر باشد.

کودکان 4 تا 5 سال

اگر کودک شما در دو یا سه سالگی با سه چرخه و دوچرخه های دارای کمکی تمرین کرده باشد به راحتی می تواند تعادل خود را حفظ نماید و دیگر نیازی به استفاده از کمکی نیست. البته والدین باید توجه کنند که در هنگام دوچرخه سواری مراقب فرزند خود باشند زیرا احتمال افتادن آن ها و آسیب دیدن آن ها بالا است.

کودکان 6 تا 8 سال

کودکان 6 تا 8 ساله به اندازه کافی بزرگ شده اند و به راحتی می توانند دوچرخه سواری کنند بدون این که به کمک شما نیازی داشته باشند. در این سن آن ها به راحتی می توانند خطر را درک کرده و در مسیرهای شلوغ دوچرخه سواری کنند و در صورتی که احساس خطر کنند از ترمز استفاده می کنند.

کودکان 9 تا 12 سال

کودکان در این سن به راحتی می توانند از دوچرخه های دنده دار استفاده کنند و با سرعت بیشتری دوچرخه سواری کنند. کودکان 9 تا 12 سال به راحتی می توانند در مسیرهای مختلف مانند پستی و بلندی ها دوچرخه سواری کنند.

برای کودکان چه سایزی از دوچرخه مناسب است؟

همان طور که می دانید دوچرخه های کودکان را نیز مانند دوچرخه های بزرگسالان بر اساس قطر چرخ ها اندازه می گیرند، یعنی سایز دوچرخه ها را طبق لوله زین در نظر می گیرند.

لوله زین از یک طرف به زین و در طرف دیگر به رکاب وصل شده است. سایز دوچرخه کودکان از 12 شروع شده و تا 24 می باشد و سایزهای بالاتر برای بزرگسالان مناسب است.

در ادامه سایزهای مختلف دوچرخه های بچگانه را طبق سن او به شما معرفی خواهیم کرد اما ذکر این نکته در این جا ضروری است که سن نمی تواند ملاک درستی برای تعیین سایز باشد زیرا ممکن است دو کودک 6 ساله د رای قد متفاوتی باشند و یا این که سایزهایی که تولید کنندگان به بازار عرضه می کنند، با هم متفاوت باشد.

دوچرخه ها با سایز 12 برای کودکانی مناسب است که دارای قد 89 تا 110 می باشند و از نظر سنی مناسب کودکان 2 تا 4 ساله می باشد  و بهتر است ارتفاع داخلی پا آن ها 30 تا 43 سسانتی متر باشد.

سایز 14 دوچرخه های کودکان برای کسانی مناسب است که قد آن ها بین 93 تا 111 سانتی متر بوده و سن آن ها تقریبا 3 تا 5 سال باشد.

سایز 16 دوچرخه برای کودکانی مناسب است که سن آن ها بین 5 تا 8 سال بوده و قد آن ها 96 تا 110 باشد.

دوچرخه های سایز 20 مناسب افراد  6 تا 10 ساله بوده که قدی آن ها ما بین 113 تا 144 باشد و ارتفاع داخلی پا 53 تا 63 باشد و دوچرخه های سایز 24 برای کودکانی مناسب است که قد آن ها 145 تا 169 بوده و مناسب سن 8 تا 12 سال است.

و در نهایت سایز 26 برای افراد دارای قد 170 تا 180 سانتی متر است مناسب است.

نکات مهم خرید آنلاین دوچرخه

اندازه گیری ارتفاع ساق پای کودک

برای این که بتوانید ارتفاع ساق پای کودک خود را اندازه بگیرید باید از او بخواهید که به دیوار تکیه داده و باید ارتفاع داخلی پا و قد او را اندازه بگیرید.

معرفی دوچرخه مناسب کودکان

دوچرخه های تعادلی

دوچرخه های تعادلی بدون رکاب می باشند و برای یادگیری کودکان مناسب هستند. این نوع دوچرخه ها بر خلاف سایر دوچرخه ها که توسط زنجیر و رکاب کار کرده به کمک پا متوقف می شوند.

استفاده از دوچرخه های تعادی به کودک شما می کند تا بتواند به راحتی تعادل خود را حفظ کرده و دوچرخه را کنترل کند. این دوچرخه ها سبک هستند و مجهز به چرخ های تمرینی می باشند.

دوچرخه های تعادلی با رکاب

دوچرخه های تعادلی با رکاب مجهز به ترمزهای عقب می باشند و به کودک شما کمک می کند تا بتواند به تنهایی دوچرخه سواری کند.